۰ نفر
۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۳

رییس اتحادیه نان‌های حجیم و نیمه حجیم از ارائه طرح کارت نان به دفتر راهبردی ریاست جمهوری خبر داد.

محمد جواد کرمی، رییس اتحادیه نان‌های حجیم و نیمه حجیم در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص احتمال افزایش قیمت نان در سال جدید اظهار داشت: قطعا با اجرای مرحله دوم فاز هدفمندی یارانه‌ها و بالا رفتن نرخ انرژی، افزایش دستمزد‌ها و سایر مواد اولیه بهای نان نیز افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: هم اکنون دولت هر کیلو گرم گندم را حدود هزار تومان خریداری می‌کند و با پرداخت یارانه، آن را به قیمت ۴۶۵ تومان به کارخانجات ارائه می‌دهد و این مابه التفاوت در قیمت گندم موجب فساد و رانت و قاچاق شده است.

کرمی با بیان اینکه هر کیسه گندم دولتی و آزاد ۲۰ هزار تومان تفاوت قیمت دارد گفت: پیشنهاد اتحادیه نانوایان و انجمن کارخانجات آرد برای جلوگیری از فساد موجود در عرصه گندم، ارائه کارت نان به همه مردم است که می توانند از این کارت‌ها تنها برای خرید نان استفاده کنند و دولت به جای ۴۵۰۰ تومان برای خرید نان این کارت‌ها را ۱۰ هزار تومان شارژ کند و نرخ نان را آزاد کند.

رییس اتحادیه نان‌های حجیم و نیمه حجیم تصریح کرد: در حال حاضر نرخ گندم برای خوراک دام از سایر علوفه هاو نهاده‌های دامی ارزان‌تر است و برای این بخش نیز بکار می‌رود در حالی که ضرورت دارد از این موضوع جلوگیری شود.

 

کد خبر 27708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =