جهاد نصر، ظرفیت بخش خصوصی بلااستفاده در بخش کشاورزی که برای وارد شدن به اقتصاد مقاومتی باید به کار گرفته شود و در آینده به عملکرد مطلوب خواهد رسید.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی امروز در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: برای وارد شدن به اقتصاد مقاومتی تکیه بر ظرفیت داخلی کشور، مهم‌ترین ابزار خواهد بود.

علی ایران‌پور افزود: جهاد نصر مجموعه‌ای است که به لحاظ تشکیلاتی و ابزارآلات قوی عمل کرده و تجارب ارزنده‌ای در حوزه عمرانی دارد؛ لذا با توجه به تهدیدها و تحریم‌هایی که علیه ایران رخ می‌دهد، به‌کارگیری از این ظرفیت‌های بخش خصوصی اقدام مثبت و مؤثری است.

وی خاطرنشان کرد: ضعف‌های شیلات و بخش صیادی توسط دشمنان در بازار داخلی و خارجی شناسایی شده و از همان نقاط فشار به اقتصاد کشور وارد می‌شود، لذا به‌کارگیری ظرفیت‌هایی نظیر مؤسسه جهاد نصر، هرچند ماهیت شبه‌دولتی دارد، اما می‌تواند در بلندمدت اثرات مثبتی در بخش داشته باشد.

نماینده مردم مبارکه اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شیلات و صیادی یکی از پتانسیل‌های اقتصادی و دارای ارزش افزوده در بخش کشاورزی بوده که هنوز به نقطه مؤثر نرسیده است.

ایران‌پور تصریح کرد: هرچند "جهاد نصر" ایرادهایی نیز در کارنامه خود دارد و برخی از نمایندگان شمال کشور به آن تکیه می‌کنند، اما در زمان حاضر مطمئن‌ترین مجموعه بخش خصوصی برای واگذاری پروژه‌های صیادی به آنها است که در بلندمدت می‌تواند ایرادهای خود را برطرف کرده و با استفاده از مشاوران دانشگاهی و اتاق بازرگانی قدم‌های مؤثری بردارد.

وی یادآور شد: برای رسیدن به خوداتکایی و خودکفایی، باید از همه ظرفیت‌ها استفاده شود.

ایران‌پور تأکید کرد: واقعیت آن است که بخش خصوصی قدرتمندی که بتواند بدون نگرانی از عهده پروژه‌های ملی برآید، کمتر در داخل کشور وجود دارد؛ لذا اعتماد و توانمندسازی به مؤسسه‌های شبه‌دولتی و یا تشکل‌های پایه‌ای باید آغاز شود.

کد خبر 27752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =