معاون تولیدات دامی وزیرجهادکشاورزی گفت: با وجود این که طبق قانون انتزاع بخشی از اختیارات بخش کشاورزی به این وزارتخانه محول شده، اما هنوز قانون تنظیم بازار محصولات پروتئینی به این وزاتخانه ابلاغ نشده است.

حسن رکنی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: براساس تصمیم کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی و ماده 4 قانون انتزاع در نخستین مرحله از این واگذاری ها، وظایف شرکت پشتیبانی امور دام برای تامین نهاده های دام و طیور و تنظیم بازار محصولات پروتئینی و لبنی از دی ماه سالجاری به وزارت جهاد کشاورزی ملحق شد.

وی اظهارداشت: اما تاکنون به شکل قانونی ابلاغی به معاونت تولیدات دامی این وزارتخانه نرسیده و مانند سابق وزارت جهادکشاورزی نقشی در تنظیم بازار محصولات پروتئینی ندارد.

رکنی با اشاره به این که به طور قطع تنظیم بازار محصولات کشاورزی برعهده وزارت جهاد کشاورزی است ، تاکید کرد: در صورتی که وظایف بخش کشاورزی در قالب قانون انتزاع به وزارت جهادکشاورزی ابلاغ شود این وزارتخانه به شکل جدی در تنظیم بازار محصولات پروتئینی اقدام خواهد کرد.

معاون وزیر جهادکشاورزی خاطرنشان کرد تنظیم بازار محصولات پروتئینی توسط وزارت جهادکشاورزی می تواند در کاهش ضرر و زیان تولیدکنندگان و ثبات قیمت برای مصرف کنندگان نقش بسزایی داشته باشد.

گفتنی است براساس قانون باید وظایف بخش کشاورزی تا پایان بهمن ماه سالجاری در سه مرحله از وزارت صنعت، معدن و تجارت منفک و برای اجرا به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شود.

همچنین در کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی قرار شد در مرحله نخست شرکت پشتیبانی امور دام برای تامین نهاده های دام و طیور و تنظیم بازار محصولات پروتئینی و لبنی نهم دی ماه سالجاری به وزارت جهاد کشاورزی ملحق شود.

همچنین در دومین مرحله مقرر شده بود، طبق ماده یک قانون انتزاع، تولید و تجارت محصولات استراتژیک همچون گندم (میزان تولید و واردات) تا پایان دی ماه سالجاری به وزارت جهادکشاورزی محول شود.

براساس بند ب ماده یک قانون تمرکز وظایف بخش کشاورزی، مجموعه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی باید تا پایان بهمن ماه سالجاری به وزارت جهادکشاورزی واگذار شود. این در حالیست که تاکنون این اختیارات به شکل قانونی به بخش کشاورزی واگذار و ابلاغ نشده است.

کد خبر 27756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =