با وجود گذشت سه ماه از مصوبه هیات وزیران وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدامی برای پرداخت یارانه به دامداران نکرده وتحمیل ضرر وزیان به دامدار به قوت خود باقی است.

رییس هیات‌مدیره انجمن صنفی کارفرمایی گاوداران ایران امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این مطلب، خبر از پرداخت نشدن یارانه دامداران داد و گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت با وجود مصوبه هیات وزیران، در پرداخت یارانه 300 میلیارد تومانی یارانه دامداران دامداران تعلل می‌کند که باعث مشکل در تواید ملی شده است.

احمد مقدسی افزود: برای هر کیلوگرم شیر، دولت 190 تومان یارانه در نظر گرفته است، اما تا به امروز هنوز به حساب کارخانه‌ها واریز نشده تا به دامداران دهند.

وی خاطرنشان کرد: تعلل سه ماهه وزارت صنعت، معدن و تجارت باعث فشار به دامدار و پرداخت مابه‌التفاوت از جیب دامدار شده است.

رییس هیات‌مدیره انجمن صنفی کارفرمایی گاوداران ایران ادامه داد: هر روز پیگیر واریز یارانه دامداران هستیم، اما با وجود مشخص شدن ردیف بودجه‌ای مطالبات ما واریز نمی‌شود.

مقدسی با اشاره به اینکه کشورهای پیشرفته به تولید شیر یارانه می دهند، تصریح کرد: دامداران ایرانی توقع دریافت یارانه از دولت را ندارد، اما خواهان واقع‌نگری در نرخ شیر خام هستند.

وی یادآور شد: وزارت صنعت، معدن و تجارت با قیمت‌گذاری‌های دستوری و غیرکارشناسی نرخ شیر، تا به امروز خسارت زیادی به دامداران وارد کرده است.

مقدسی تأکید کرد: بر خلاف اظهار نظرهای صورت‌گرفته نرخ شیر خام در ایران بالاتر از نرخ‌های جهانی نیست و همراه با نرخ تورم داخلی نیز تغییری نکرده است.

وی اظهار داشت: نرخ شیر خام در اروپا 44 سنت یورو ،معادل یک‌هزار و 760 تومان است.

کد خبر 27767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =