در حالی مدیرعامل اتحادیه تولید‌کنندگان مرغ گوشتی از فروش زیر 600 تومان مرغ توسط مرغداران خبر می‌دهد که مرغ در بازار تهران کیلویی 6500 تومان و در بازار آذربایجان شرقی 7050 تومان است.

همایون دارابی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در پاسخ به دلیل افزایش قیمت مرغ در بازار گفت: قیمت مرغ طی 2 ماه اخیر نوسانی نداشته است.

مدیرعامل اتحادیه تولید‌کنندگان مرغ گوشتی افزود: به رغم اینکه قیمت خوراک دام و طیور در بازار تا 200 تومان در هر کیلو افزایش یافت اما مرغداران قیمت را افزایش ندادند.

به گزارش فارس یک ماه گذشته میانگین قیمت مرغ در بازار 6305 تومان بود که اکنون به قیمت 6500 تومان به فروش می‌رود.

میانگین قیمت در استانهای آذربایجان‌شرقی 7050 تومان، آذربایجان‌غربی 6875 تومان و اردبیل 6900 تومان است.

وی با بیان اینکه مرغداران 600 تومان کمتر از قیمت تمام شده می‌فروشند گفت: قیمت تمام شده مرغ کیلویی 4 هزار و 900 تومان است اما تولید آنها را کیلویی 4300 تومان خریداری می‌کنند.

وی در پاسخ به اینکه قیمت منطقی برای تولید‌کنندگان چه میزان است گفت: با قیمت حداقل کیلویی 4 هزار و 900 تومان مرغ زنده مرغ برای مصرف‌کننده کیلویی 7 هزار تومان می‌شود.

دارابی افزود: بنده حامی تولید‌کننده هستم و باید راهکاری برای جلوگیری از متضرر شدن این قشر اندیشیده شود.

به گفته دارابی قیمت ذرت در بازار کیلویی 950 تومان و سویا از 1750 تا 1840 تومان متغیر است.

وی در پاسخ به اینکه چرا به دنبال کاهش قیمت تمام شده نیستید؟ گفت: 70 درصد قیمت تمام شده مرغ مربوط به خوراک طیور است و باید برنامه تولید کافی و واردات مناسب برای کاهش قیمت تمام شده انجام شود.

مدیرعامل اتحادیه تولید‌کنندگان مرغ گوشتی افزود: سایر هزینه‌ها نیز شامل قیمت جوجه یک روزه و رعایت وزن مرغ از سوی تولید‌کنندگان و مدیریت هزینه انرژی است که نقش کمتری در قیمت تمام شده دارند.

دارابی گفت: دولت برای جلوگیری از افزایش قیمت تمام شده زنجیره تولید را ساماندهی می‌کند که تولید‌کنندگان جوجه یک روزه، عوامل توزیع و تولید‌کنندگان مرغ همه در قالب یک شرکت سهامی می‌شوند و منافع آنها با درآمد نهایی فروش مرغ تعیین می‌شود و در این حالت همه به فکر محصول نهایی خواهند بود.

 

کد خبر 27835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =