عضوکمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با اشاره به معضل همیشگی کیفیت پایین و قیمت‌های نامتعارف میوه و آجیل در آستانه نوروز، گفت: سازمان تعزیرات حکومتی تا این لحظه به صورت جدی برای کنترل قیمت و جلوگیری از گرانی ها ورود جدی نداشته است.

ناصر صالحی نسب در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت با اشاره به تعهدات وزرای جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت در خصوص ذخیره سازی کافی و تامین میوه و آجیل شب عید مردم، افزود: با توجه به اینکه ذخیره سازی میوه مصرفی مردم انجام شده است،  تنش‌ها و آشفتگی قیمت در بازار نباید رخ می داد.

نماینده دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی ورود جدی دستگاه های نظارتی برای کنترل بازار شب عید را ضروری خواند و گفت: انتظار می رود  دستگاه های نظارتی مانند سازمان تعزیرات حکومتی در این بازه زمانی که نوسانات بازار و تفاوت قیمت ها بسیار زیاد است حرکتی کند،  نه اینکه بعد از پشت سر گذاشتن نوروز که بازار آرامش نسبی  پیداکرد تازه شروع به فعالیت کنند.

عضوکمیسیون کشاورزی ،آب و منابع طبیعی مجلس  با تاکید بر اینکه این کمیسیون در راستا ضرورت نظارت و کنترل بازارهم برنامه می خواهد و هم از مسئولان مربوطه به دلیل نابسامانی ها و گرانی بازار میوه و آجیل توضیح می خواهد، گفت:  وزارت جهاد کشاورزی و صنعت معدن و تجارت باید برای کنترل بازار و جلوگیری از افزایش نامتعارف قیمت ها برنامه میان مدت داشته باشند.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه حمایت از تولیدکنندگان و حقوق مصرف کنندگان، افزود: باید وزارت جهاد کشاورزی و صنعت معدن و تجارت ظرفیت ذخیره سازی میوه ها  در انبار را ظرف 2 تا 3 سال  افزایش دهد تا از این طریق از بخش کشاورزی و تولید حمایت شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه میزان تقاضا در آستانه نوروز افزایش می یابد، تصریح کرد: در حالی که میوه های موجود در بازار فصل زمستان کیفیت پایین تری دارند مشاهده می شود قیمت ها به شدت افزایش یافته و مردم هر ساله در آستانه نوروز با این موضوع مواجه هستند و گله مندند.

عضوکمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به زیاده خواهی فروشندگان و عرضه کنندگان میوه در بازار گفت:  در کشورهای خارجی عرضه کنندگان  به سود 6 درصد قانع اند اما در کشور ما به سود 50 و حتی 100 درصدی هم راضی نمی شوند که ساماندهی این حوزه به فرهنگ سازی هم نیاز دارد.

کد خبر 27865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =