آیین اسکار ۲۰۱۴ ساعت ۵ بامداد امروز به وقت ایران آغاز و برگزیدگان آن معرفی شدند. اما آنچه می خواهیم منتشر کنیم نه اسامی برندگان این آیین؛ بلکه غذاهایی است که سر میز میهمانان ستاره  بزرگ ترین جشن سینمایی دنیا چیده می شود و برای خود حکایتی دارد جالب و خواندنی. اگرچه خوردن ماهی سالمون با خاویار ایرانی هم جزو نکات پرافتخار این میهمانی باشکوه است.

به گزارش خبرنگار واحد بین الملل خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) و به نقل از سایت رسمی اسکار، برگزاري 86 دوره آیین سينمايي اسكار در آمريكا، به اندازه اي مشهور شده كه آيين هاي جنبي آن هم به لحظات پرهيجان اهداي جوايز مي افزايد. بر اساس تخمين ها هر سال بيش از يك ميليارد نفر به صورت زنده و يا ضبط شده اين جشن را تماشا مي كنند. جشني كه با پذيرايي فوق العاده و بي نظيري همراه است و هر ساله از 5 هزار نفر ميهمان ويژه اين مراسم – كه از چهره هاي سرشناس سينماي جهان هستند- تجليل و قدرداني به عمل مي آيد.

بنابراین گزارش، سرآشپز معروف «ولفگانگ پاك، »خوراكي ها را براي 18 بار متوالي حمل مي كند. او مردي است كه سلامت گوارشي 5000 فرد مشهور را در دست خود دارد.  در این مراسم اسنك هاي «پاك» به شكل اسكارهاي شكلاتي پوشيده شده با گرد طلاي 24 قيراطي و ماهي سالمون دودي، روي نان هايي كه به شكل مجسمه اسكار در آمده اند و مقداري خاويار ایرانی كه روي آن ها قرار داده شده است، به عنوان حكم امضاي سرآشپز «پاك» شناخته می شود. یا خوراك پاي منقش پوسته اي با طرح برجسته اسكار كه زير اين پوسته ورقه اي، خوراكي از مرغ، سبزيجات سرخ شده و روياهاي درهم شكسته قرار گرفته است.
و پلكان شكلاتي، طراحي شده براي خورده شدن و همچنین ديواري از اسكارهاي 24 قيراطي ايستاده براي جلب توجه؛ مثل بقيه دسرها شامل فواره شكلات با توت فرنگي هاي ساقه بلند و پانيني شكلات، كاپ كيك هاي شكلاتي، سوفله گرم و تارت هاي شكلاتي و ترافل هاي پاي ارل گري، ترافل هاي كاراملي شير شكلاتي، ترافل هاي شكلات سفيد و نارگيل، شيريني هاي چيپس، شكلات و شيريني هاي تافي ترد، فنجان هاي شكلات و قهوه و شكلات و تافي.
البته به خاطر اينكه كسي بايد باشد كه اين همه شكلات را بخورد، اين همه ستاره سينما در جلوي دوربين ها حضور دارند. در تصاویر زیر تصویر برخی غذاهای این شام از مینی برگرها گرفته تا نوشیدنی هایی که با قطعات طلا، تزیین شده اند، را می بینید.



















 

کد خبر 27893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =