عضو کمیسیون ‌کشاورزی، آب‌ و منابع‌طبیعی‌مجلس، درواکنش به پرونده واردات گوشت های آلوده به رادیو اکتیو از اوکراین،گفت: متأسفانه ‌سازمان انرژی اتمی علی رغم مسئولیت اصلی خود، علت بی اطلاعی از واردات گوشت از اوکراین را عدم ذکر کشور مبدأ در نمونه گوشت ارسال شده برای آزمایش در این سازمان ‌عنوان کرد.

علی ایرانپور در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از به اوج رسیدن تناقض‌گویی در اظهارات سازمان انرژی اتمی و سازمان دامپزشکی کشور درخصوص پرونده واردات گوشت های آلوده به رادیو اکتیو از اوکراین، گفت: واردات گوشت های آلوده به رادیو اکتیو در چند ماه گذشته بسیار خبر ساز شد، در آن زمان مسئولان سازمان دامپزشکی ورود این نوع گوشت ها را به کشور تکذیب کردند اما پس از مدت زمانی طی تماس تلفنی از سوی یکی از مسئولان سازمان دامپزشکی کشور، این مسئول واردات گوشت از اوکراین را تأیید کرد.

سازمان دامپزشکی واردات گوشت از اوکراین را تایید کرد

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی،تصریح کرد: مسئولان سازمان دامپزشکی کشوراظهار کردند که چند کیلو گوشت قرمز از اوکراین به عنوان نمونه وارد کشور شده اما این گوشت ها به هیچ عنوان وارد بازار نشده و به محض ورود به کشور برای بررسی صحت سلامتی تحویل سازمان انرژی اتمی شده است.

گوشت‌های اوکراینی تحویل سازمان انرژی اتمی نشد

این نماینده مجلس نهم، اظهارداشت: پس از پیگیری نتایج آزمایشات از سازمان انرژی اتمی درخصوص شائبه آلودگی این گوشت ها، یکی از مسئولان سازمان انرژی اتمی طی نشستی در کمیسیون کشاورزی مجلس اظهار کرد به هیچ وجه گوشت های وارداتی از اوکراین تحویل سازمان انرژی اتمی نشده و این موضوع کاملا کذب است.

اظهارات اعجاب انگیز سازمان انرژی اتمی

ایرانپور افزود: به علت تناقض گویی سازمان دامپزشکی کشور و سازمان انرژی اتمی اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس در شفاف سازی این موضوع اهتمام جدی داشتند که پس از گذشت مدت زمانی  اظهارات سخنگوی سازمان انرژی اتمی بسیار تعجب برانگیز بود.

وی ادامه داد: سازمان انرژی اتمی اظهار کرد که در شهریور امسال یک نمونه گوشت گوساله وارداتی بدون ذکر کشور مبدأ به سازمان انرژی اتمی در جهت اندازه گیری برخی مواد پرتوزا و فلزات سنگین ارسال شده که نتایج آنالیز حاکی از عدم وجود آلودگی پرتوی در نمونه بوده، اما توصیه این سازمان به سازمان دامپزشکی عدم واردات گوشت از اوکراین است.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه براساس قانون حفاظت در برابر اشعه، نظارت و بازرسی از کلیه امور مربوط به حفاظت کارکنان، مردم، نسل های آینده و محیط در برابر اثرات زیان آور پرتوها به عهده سازمان انرژی اتمی است، تصریح کرد: متأسفانه ‌سازمان انرژی اتمی علت بی اطلاعی خود از واردات گوشت از اوکراین را عدم ذکر کشور مبدأ در نمونه گوشت ارسال شده ازسوی سازمان دامپزشکی کشور برای انجام آزمایشات  عنوان کرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با انتقاد از اینکه متأسفانه تأیید و تکذیب های متعددی را بر سر یک موضوع از دو مرجع رسمی کشور شاهد بودیم، اظهار داشت: با توجه به اینکه ظرفیت و پتانسیل تولید گوشت تا مرز خودکفایی در کشور وجود دارد چه علت قانع کننده ای برای واردات گوشت با وجود این همه شائبه نگرانی و تناقض گویی مسئولان رسمی از سوی برخی شرکت های خاص و مافیای پنهانی است؟

ورود قاچاقی دام های بیمار از مرز پاکستان

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اگر مسئولان وزارت جهاد کشاورزی خواستار اجرایی کردن سیاست اقتصاد مقاومتی در بخش دامپروری هستند باید این رویکرد را از تولید گوشت قرمز با فعال کردن 30 درصد ظرفیت خالی دامداری ها، افزایش 10 درصدی وزن لاشه به واسطه اصلاح نژاد دام، جلوگیری از قاچاق دام زنده سالم از مرزهای کشور و ورود قاچاقی دام های بیمار از مرز پاکستان به کشور شروع کنند.

عضوکمیسیون‌کشاورزی، آب‌ و منابع‌ طبیعی ‌مجلس گفت: ازعملکرد وزارت‌جهادکشاورزی در خصوص رسیدن به خودکفایی و اقتصاد مقاومتی در زمینه دامپروری و دستگاه های نظارتی در جهت واردات گوشت قرمز به کشورو سودهای نهفته پشت واردات گوشت که باعث وابستگی کشور به واردات این محصول از سوی مافیا می شود بسیار انتقاد دارم.

کد خبر 27954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =