کالاهای اساسی این روزها بیش از هر زمان دیگری با تخفیف‌های ویژه از سوی تولیدکنندگان و دولت عرضه می شود و همین امر مردم را بر این داشته است تا در آستانه سال نو، انبارهای خانگی خود را پر کرده و البته برای اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها نیز آمادگی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، کالاهای اساسی از جمله اقلامی است که اگرچه مردم به صورت روزانه ممکن است برخی از انواع آن را خریداری کنند اما در نهایت، برخی از انواع آن نیز همچون گوشت و مرغ و برنج به صورت دوره ای از سوی مردم تهیه و برای مدت زمانی نگهداری می شود، این در حالی است که از قدیم، خانوارهای ایرانی انبارک هایی را در خانه های خود داشته اند که در آن، کالاهای مورد نیاز خود را ذخیره می کرده اند.

در همین حال، در آستانه سال نو دولت برای رفاه حال مردم و فروشندگان برای فروش بهتر و استفاده از جو بازار برای فروش اقلام خود، تخفیف های مناسبی را بر روی بیشتر کالاها ارایه می کنند که این تخفیف ها به خصوص در مورد کالاهای اساسی بسیار مشهود است. فروشگاه‌های زنجیره‌ای، نمایشگاههای عرضه مستقیم کالا و حتی واحدهای صنفی اقدام به برپایی فروش های فوق العاده کرده اند و در کنار آنها نیز، سوپرمارکت ها نیز برای اینکه از این بازار جانمانند و آنها هم کاسبی مناسبی داشته باشند، خود اقدام به ارایه تخفیف خودجوش بر روی برخی اقلام کرده اند.

در واقع همین سوپرمارکت‌ها برای اینکه مشتری بیشتری جلب کنند، فهرست قیمت جدید و قدیم اقلام خود را به صورت دست نویس با ماژیک بر روی مقواهایی نوشته و نصب کرده اند و همین امر مردم را تحریک می کند که باز هم به سمت ذخیره سازی کالاهای اساسی در انبارهای خود بروند.

اندکی دقت در شیوه خریدهای مردم به خصوص در فروشگاههای زنجیره ای نشانگر این است که آنها علاقه زیادی به خرید کالاهای اساسی از خود نشان می دهند که با تخفیف های ویژه عرضه شده است و بیشترین کاهش قیمت را داشته است. این در حالی است که اقبال مردم به خرید کالاهای اساسی بیش از سایر اقلام دیگر در این فروشگاهها است.

برخی مردم هم به تصور اینکه کالا به طور طبیعی و با رسم هر ساله، بعد از تعطیلات عید با افزایش قیمت مواجه می شود، اقدام به خرید می کنند و بنابراین بازار خرید کالاهای اساسی گرم گرم است. در این میان البته با توجه به خانه تکانی های شب عید، بازار فروش و تخفیف بر روی کالاهای شوینده نیز داغ است و برخی تولیدکنندگان مواد شوینده، پکیج هایی را با تخفیف ویژه به مردم عرضه می کنند که می دانند بیشترین استفاده را در روزهای پایانی سال دارد.

قیمت سبدهای ویژه شوینده

بر این اساس یکی از پکیج های شوینده‌ای که از سوی تولیدکنندگان به مردم با تخفیف ویژه عرضه می شود، شامل 2 عدد مایع دستشویی، دو عدد پودر ماشین لباسشویی آنزیم دار، 3 عدد مایع ظرفشویی، 2 عدد پودر رختشویی، یک عدد کرم دست، یک عدد مایع شوینده چند منظوره، یک عدد شیشه شوی است که به قیمت 25 هزار تومان به مردم ارایه می شود.

برخی دیگر از برندها نیز هر بسته 300 برگی دستمال کاغذی را با 25 درصد تخفیف و بسته های 100 برگی را با 20 درصد تخفیف به مردم ارایه می کنند. بر روی قیمت هر بسته صابون نیز به طور متوسط 10 تا 15 درصد تخفیف ارایه می شود.

قیمت کالاهای اساسی با تخفیف ویژه

هم اکنون قیمت برنج هندی که به گفته تولیدکننده با فناوری روز تولید شده است، 4550 تومان، برنج هندی معمولی 4400 تومان، دمسیاه 7350 تومان، دمسیاه عطری 5250 تومان، دمسیاه دودی 5650 تومان، هاشمی 7500 تومان، آستانه 6700 تومان و برنج تایلندی 3800 تومان عرضه می شود.

قیمت هر بسته 900 گرمی شکر نیز 1700 تومان، قند ده کیلویی 22 هزار تومان، بسته 450 گرمی چای ایرانی 4 هزار تومان، روغن مایع 900 گرمی 4450 تومان، روغن جامد 4.5 کیلویی 19 هزار تومان و چای خارجی از 12 تا 22 هزار تومان عرضه می شود.

قیمت هر کیلوگرم ران گوسفندی با استخوان 33 هزار تومان، ران گوساله 25500 تومان، سردست بدون گردن گوسفند 32 هزار تومان، چرخ‌کرده مخلوط 19 هزار تومان، گوشت منجمد سردست 17 هزار و 500 تومان عرضه می شود.

 

کد خبر 28041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =