در حالی رییس سازمان ملی استاندارد، آلودگی برنج‌های هندی را رد کرد که نمایندگان مجلس معتقدند مرجع صلاحیت‌دار برای اظهار نظر درباره سلامتی برنج های وارداتی، مقامات رسمی وزارت بهداشت هستند و تنها در این صورت پرونده برنج‌های آلوده در مجلس بسته می‌شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، رییس سازمان ملی استاندارد در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه به‌منظور تسهیل مجوزهای استاندارد در بحث واردات و صادرات، آلودگی برنج‌های هندی را رد کرد.

پیروزبخت گفت: در زمان حاضر، سازمان استاندارد و وزارت بهداشت بر این موضوع نظارت دارند و از سال 88 نیز در این باره گزارش‌هایی به این سازمان ارسال شده که مبنی بر آلودگی این برنج‌ها بوده است.

وی همچنین افزود: با آزمایش‌های صورت‌گرفته، مشخص شد که این برنج‌ها آلودگی ندارند و استانداردها نیز در این باره ارتقاء یافته و ورود این کالاها به داخل کشور کنترل می‌شود و اگر موردی وجود داشته باشد، اعلام رسمی می‌شود.

مرجع صلاحیت‌دار، وزارت بهداشت است

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی همچنین در گفتگو با خبرنگار ایانا اظهار داشت: آلودگی برنج‌های هندی به فلزات سنگین از دغدغه‌های جدی کمیسیون کشاورزی است که بر همین اساس نماینده‌ای را به همراه گروه اعزامی به هند فرستاد تا در جریان جمع‌آوری نمونه‌های برنج‌های وارداتی باشد.

علی ایرانپور خاطرنشان کرد: هرچند رد آلودگی برنج‌های وارداتی باعث خوشحالی است و می‌توان این برنج‌ها سلامت مردم را تهدید نکرده، اما آلودگی به فلزات سنگین نظیر سرب و کادمیوم باید توسط آزمایشگاه‌های استاندارد وزارت بهداشت مورد بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: وظیفه وزارت بهداشت از نظر مجلس، بررسی آلودگی‌های برنج وارداتی است و در این راستا سازمان غذا و دارو مکلف شده است تا با ارائه نمونه برنج‌های وارداتی و آنالیز دقیق و مشخص، میزان فلزات سنگین و هر نوع آلودگی دیگر در این نوع برنج‌ها را بررسی کرده و به شکل رسمی به اطلاع نمایندگان مجلس برساند.

نماینده مردم مبارکه اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: لذا پرونده برنج‌های آلوده تا زمانی که از سوی وزارت بهداشت و درمان و مقامات رسمی این وزارتخانه با ارائه نتایج آزمایشگاهی اظهار نظر رسمی صورت نگیرد، مفتوح خواهد بود.
 

کد خبر 28045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =