۰ نفر
۱۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۲

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام از خرید روزانه ۱۴۰۰تن مرغ و ذخیره‌سازی ۷۰ هزار تن مرغ خبر داد و گفت: با توجه به مازاد تولید مرغ، بازار متعادل بوده و نگران افت بیشتر قیمت‌ها که منجبر به ضرر تولید‌می‌شود، هستیم.

 مصیب محمدیان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در مورد حجم تولید مرغ در روز‌های پایانی سال اظهار داشت:‌ همان طور که بارها اعلام شده حجم تولید مرغ بالا بوده و حتی بیش از نیاز نیز تولید می‌شود و این مسئله موجب شده بازار متعادل باشد و حتی نگران کاهش قیمت هستیم زیرا در این صورت تولید متضرر می شود.

وی با بیان اینکه در شب عید امیدواریم قیمت ها  پایین تر از این نیاید، ادامه داد: در حال حاضر روزانه حدود 1400 تن مرغ از تولید کنندگان خریداری می‌شود و این نشان‌دهند تولید بالا و مازاد در کشور است. همچنین قیمت‌هایی که توسط شرکت پشتیبانی خریداری می‌شود برای کشتار خط یک 6500 و کشتار خط دو 6650 تومان است بنابراین قیمت‌های فعلی در بازار نیز تقریبا متعادل است.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام در پاسخ به این پرسش که آیا این حجم 1400 تنی که روزانه شرکت خریداری می‌کند برای ذخیره سازی است و یا در آستانه شب عید در بازار عرضه می‌شود، گفت: با توجه به اینکه حجم تولید  بیش از نیاز بازار است و با جمع‌آوری تقاضا‌های مازاد با توزیع سبد کالا ، بعید است که لزومی به توزیع ذخایر مرغ داشته باشیم و همه این خرید‌ها ذخیره می‌شود؛ البته اگر ببینیم در روز‌های پایانی سال بازار نیاز به عرضه بیشتر دارد از ذخایر استفاده می‌کنیم.

محمدیان شمالی حجم ذخیره‌سازی مرغ را تاکنون بیش از 70 هزار تن اعلام کرد و گفت: مرغ دومین سبد کالا نیز که 60 هزار تن است بین استانها توزیع شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

کد خبر 28047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =