رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی اجرای طرح های آبخیزداری و آب‌خوان‌داری به منظور پایداری منابع آبی، رشد بخش کشاورزی و توسعه اقتصادی کشور در اولویت برنامه های این سازمان قرار دارد.

خداکرم جلالی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزود: هم اکنون اجرای ترسیب کربن، کاهش بیابانزدایی، کنترل کانون های بحران و احیای جنگل ها و مراتع را در دستور کار داریم زیرا تمام این امور در پایداری عرصه های منابع طبیعی نقش بسزایی دارند.

وی اظهار داشت: به دلیل خشکسالی‌های پی در پی و کاهش منابع آبی زیرزمینی اکنون با روند روبه رشد پدیده بیابان‌زایی در کشور مواجه هستیم و در صورتی که نتوانیم با کنترل این پدیده، امنیت زیستی را در کشور ایجاد کنیم به طور حتم در فعالیت های کشاورزی و صنعتی با مشکلات عدیده ای روبرو خواهیم شد به طوری که حتی شهرها و روستاهای ما مورد تهدید طوفان های شن قرار خواهند گرفت.

وی گفت: هم اکنون اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و محدودیت منابع آبی لزوم اجرای طرح های آبخیزداری را در کشور دو چندان کرده است.

رییس سازمان جنگل ها، گفت: اقتصاد مقاومتی در واقع بر بستر منابع طبیعی پایدار، متعادل و متوازن می تواند استوار باشد، بنابراین تلاش داریم تمام بسترهای لازم را در زمینه حفظ و احیای منابع طبیعی فراهم کنیم.

وی اقدامات مذکور را جزء اولویت‌ها و برنامه‌های این سازمان برای تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: اجرای این اقدامات به طور قطع علاوه بر حفظ جنگل ها و منابع طبیعی در حفظ و پایداری منابع آبی و خاکی کشوز نیز تاثیر دارد.

جلالی ادامه داد: با بهره‌برداری بهینه از منابع طبیعی و ایجاد اشتغال می توانیم شاهد شکوفایی کشاورزی و صنعت و در نهایت رونق اقتصادی کشور باشیم.

معاون وزیر جهادکشاورزی گفت: در حال حاضر یک میلیون و 400 هزار خانوار به صورت مستقیم و کل مردم ایران به شکل غیرمستقیم در حفظ، صیانت و پایداری منابع طبیعی کشور نقش دارند.

وی معتقد است: به لحاظ فعالیت های صنعتی و شهرنشینی حفظ منابع طبیعی در پالایش و کاهش آلایندگی های زیست محیطی موثر است و شادابی و نشاط مردم را منجر می شود.

کد خبر 28057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =