فود پرس – شرکت بازرگانی دولتی پنج هزار تن شکر سفید با قیمت های حدود 1700 تومان در بورس کالا عرضه کرد در حالی که قیمت شکر در بازار آزاد از 1800 تومان بیشتر است.
به گزارش خبرنگار «فود پرس»، در شرایطی که قیمت مصوب شکر سفید در سال 92 از سوی سازمان حمایت 1900 تومان تعییین شده و بازار شکر در دو هفته اول اسفند ماه به حدود 1800تومان رسیده و بازار به دلیل واردات شکر با دلار ارزان قیمت و تعرفه صفر در حد اشباع بوده است، شرکت بازرگانی دولتی در اقدامی تامل برانگیر در تاریخ 92/12/12 پنج هزار تن شکر سفید را آنهم به قیمت حدود 1700 تومان در بورس کالا عرضه کرد.
به گفته کارشناسان  عرضه شکر سفید توسط شرکت بازرگانی با قیمت 120 تا 150 تومان در هر کیلو ارزان تر از قیمت های روز بازار و حدود 200 تومان پایین تر از قیمت مصوب آنهم از محل ذخایر استراتژیک اقدامی سوال برانگیز و قابل تامل است.
گفتنی است در ابتدای اسفند ماه موجودی شکر در کارخانجات یک میلیون و هفتاد و هفت هزار تن بوده که 569 هزار تن آن متعلق به دولت است و با در نظر گرفتن موجودی شکر در انبارها و بنادر، حداقل شکر انتقالی به سال 93 حدود یک میلیون و پانصد هزار تن خواهد بود.

کد خبر 28064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • تیمور ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
    3 1
    واقعا چنین حرکتی بسیار بعید بود از دولت تدبیر امید الان 6 ماهه که کارخانه های قند و شکر دارن زیان سنگین میدن الان قیمت تمام شده شکر برای کارخانه ها 1700 تومان هست اونوقت سازمان بازرگانی میاد شکر رو زیر قیمت تمام شده کارخانه های چغندری میده تو بازار !!! واقعا جای سوال وجود داره با این عرضه ایا مدیران سازمان بازرگانی هدفی جز زیان زدن به کارخانه های چغندری در سر داشتن