دبیر انجمن صنفی کارخانجات قند و شکر با تایید خبرفروش80هزار تن شکراز سوی شرکت بازرگانی دولتی به تعدادی از تجار با قیمتی پایین تر از قیمت بازار(با تفاوت سه هزار ریالی در هر کیلوگرم) گفت: با این اقدام ضربه سختی به صنعت شکر کشور وارد و تولیدکنندگان را نابود می کند.


بهمن دانایی در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: گفته شده به دلیل زیان در تجارت ذرت، تجار خواسته اند این میزان شکر به منظور جبران در اختیار اینها قرار گیرد و یا اینکه دولت این شکر را به جای پول واردات گندم توسط این تجار به آنها داده شده است.

وی افزود: به هر حال این اقدام با هر انگیزه ای که صورت گرفته باشد سود زیادی را نصیب چند نفر کرده و ضرر هنگفتی را عاید تولید کنندگان این صنعت که اشتغال مولدی را در خود دارند خواهد کرد.

روز گذشته برخی از منابع آگاه بازار قند و شکر خبر داده اند که یک مقام ارشد وزارت صنعت، معدن و تجارت از شرکت بازرگانی دولتی ایران خواسته 80 هزارتن شکر در اختیار دو بازرگان قرار گیرد.

طبق این اعلام گفته می شود در این درخواست تصریح شده که قیمت هر کیلو شکر به این دو بازرگان 18هزار و 200ریال باشد.

به گزارش ایرنا با توجه به تفاوت حدود سه هزار ریالی قیمت شکر موجود در بازار و قیمت ارایه شده به این تجار رانتی 240میلیارد ریالی صورت گرفته است.

دانایی همچنین گفت: این در حالی است که با وجود دستور وزرای جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت تاکنون هیچ گونه اقدام موثری در تعیین نرخ جدید شکر در کشور صورت نگرفته است.

وی افزود: گرفتاری ما، مدیران میانی و کارشناسانی هستند که اطلاعات و آمار غلط می دهند و این آمار مبنای تصمیم گیری ها می شود؛ وقتی ورودی غلط باشد خروجی نیز نادرست از آب درخواهد آمد.
کد خبر 903cc9e9af2345ee8381d544a531e6d5

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =