اراضی شمال کشور که غالباً خرد و بدون زهکشی و امکان کشت دوم هستند، با جذب فاینانس تجهیز، نوسازی و زهکشی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، معاون امور برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهادکشاورزی امروز در ادامه سخنرانی های مهم خود در اجلاس مشترک کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی اتاق‌های سراسری ایران گفت: شب گذشته با غلامحسین شافعی، رییس اتاق بازرگانی ایران در شورای اقتصاد، نزد رییس جمهوری بودیم و برای 105 هزار هکتار از اراضی شمال کشور شامل گیلان، مازندران و گلستان یک میلیارد و 600 میلیون یوان با مجوز شورای اقتصاد برای جذب فاینانس از کشور چین مجوز گرفته شد.

عبدالمهدی بخشنده افزود: بدین‌صورت، اراضی شمال کشور که غالباً خرد و بدون زهکشی و امکان کشت دوم هستند، تجهیز، نوسازی و زهکشی می‌شود که رییس جمهوری نیز به‌راحتی با آن موافقت کرد.

پرسنل جهادکشاورزی به 86 هزار نفر رسیده است

وی با اشاره به اینکه دولت فربه و چاق شده است، خاطرنشان کرد: امسال فقط باید هفت‌هزار و 500 میلیارد تومان حقوق به کارمندان دولتی پرداخت کرد که اگر این مبلغ در بخش تولید و اشتغال سرمایه‌گذاری می‌شد، اقتصاد کشور اکنون وضعیت دیگری داشت و دست‌وپای دولت برای افزایش رونق اقتصادی را نمی‌گرفت.

بخشنده ادامه داد: همه وزارتخانه‌ها در دولت گذشته بزرگ شده است، به‌طوری که نهاد ریاست جمهوری دولت نهم که تنها 800 نفر پرسنل داشت امروز به چهارهزار و 300 نفر رسیده که سایر وزارتخانه‌ها نیز وضعیت مشابه این دارند.

وی تصریح کرد: جمعیت وزارت جهادکشاورزی نیز در زمان فعلی به 86 هزار نفر رسیده که رشد قابل توجهی داشته است.

تولید زنجیره‌ای در دستور کار وزارت جهادکشاورزی

معاون امور برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهادکشاورزی با اشاره به تولید زنجیره‌ای در بخش کشاورزی یادآور شد: در تولید مرغ 10 تا 15 شرکت زنجیره‌ای وجود دارد که میزان سوددهی آنها دو تا 2.5 برابر تولیدکنندگان انفرادی است، به‌صورتی که جوجه یک‌روزه و نهاده‌های دامی را خود آنها تأمین و گوشت تولیدی را به بازار ارائه می‌کنند.

بخشنده تأکید کرد: با راه‌اندازی زنجیره تولید در بخش‌های مختلف کشاورزی، می‌توان راندمان را بالا برد که وزیر جهادکشاورزی هم دستور داده که این موضوع در اولویت سرمایه‌گذاری‌های وزارت جهادکشاورزی برای رسیدن به تولید اقتصادی و پایدار قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه از این پس، تنظیم بازار در بخش داخلی و خارجی محصولات کشاورزی بر عهده ما است، اظهار داشت: با فعالیت‌هایی که برای تنظیم بازار و برگشتن آرامش به بازار در حال انجام هستیم، امیدواریم شایستگی‌های خود را در عرصه تنظیم بازار نیز به اثبات برسانیم.

کد خبر 28104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =