دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان چیپس و اسنک ایران با اشاره به اینکه نحوه اجرای قانون انتزاع یکی از دغدغه‌های فعالان صنعت غذا در سال آینده محسوب می‌شود، گفت: اگر قانون انتزاع درست اجرا نشود و سیاست‌های تعرفه‌ای و بازرگانی نیز دچار مشکل شوند دردسرهای زیادی برای صنعت غذای کشور به وجود خواهد آمد.

علی شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به اینکه مهمترین اتفاق امسال برای صنعت چیپس و اسنک سیاست‌های نادرست در تنظیم بازار مواد اولیه به ویژه سیب زمینی بود، اظهار کرد: این سیاست‌ها باعث شد تا تولیدکنندگان داخلی در زمینه تامین مواد اولیه موردنیاز خود دچار مشکل شوند.

او با اشاره به اینکه اگر با موضوع اقتصاد مقاومتی به صورت شعارگونه رفتار نشود می‌توانیم انتظار دورنمای مثبتی را برای اقتصاد ایران داشته باشیم، گفت: صنعت چیپس و اسنک ایران سال قبل حدود 120 میلیون دلار صادرات داشت و امسال این میزان صادرات به 130 تا 140 میلیون دلار نیز خواهد رسید.

وی افزود: اجرای صحیح سیاستهای اقتصادی مقاومتی در کنار دیپلماسی فعال خارجی می‌تواند باعث گشوده شدن بازارهای صادراتی به روی صنایع داخلی شود. در حال حاضر عراق بزرگترین بازار صادراتی صنعت چیپس و اسنک ایران بوده و این صنعت توانسته رشد 30 درصدی صادرات را نیز تجربه کند.

دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان چیپس و اسنک ایران با بیان اینکه رکود حاکم بر بازار امسال مانند سایر محصولات غذایی بر بازار محصولات اسنک و چیپس نیز حاکم اما شدت آن کمتر بود، گفت: امسال با توجه به رکودی که در بازار وجود داشته بعضا در مورد برخی از محصولات اسنک و چیپس شاهد کاهش نرخ نیز بودیم.

شریعتی از سیب زمینی، ذرت و روغن به عنوان سه ماده اولیه اصلی در صنعت چیپس و اسنک یاد کرد و گفت: امسال سیب زمینی کاران سود زیادی کردند و به همین دلیل پیش‌بینی می‌شود سال آینده کشت و تولید سیب زمینی در کشور در سطح بسیار بالایی قرار داشته باشد که با این حساب می‌توان نتیجه گرفت از نظر تامین ماده اولیه سال آینده صنعت چیپس و اسنک مشکل خاصی نداشته باشد.

به گفته وی در حال حاضر 78 واحد تولید چیپس و اسنک عضو اتحادیه هستند که البته تعدادی از آنها فعال نیستند.

کد خبر 28124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =