دبیر انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان چیپس و اسنک ایران گفت: به دلیل تقاضای بازار عراق چیپس با طعم انار، گیلاس و مرغ از ایران صادر می‌شود، اما به دلیل این‌که این محصولات با ذائقه‌ ایرانی مطابقت ندارد در بازار داخل اثری از این طعم‌ها نیست.

علی شریعتی با بیان این‌که فروش چیپس در بازار عراق با این طعم‌ها با استقبال زیادی روبرو بوده است، اظهار کرد: تولید‌کنندگان چپیس تمایل زیادی به افزایش طعم و فروش چیپس در بازار داخلی دارند. اما براساس کارهای انجام شده در بازار ایران ذائقه ایرانی متناسب با چنین طعم‌هایی نیست.

وی عمده صادرات چیپس و غلات حجیم‌شده را به کشور‌های عراق، افغانستان و کشور‌های حوزه خلیج‌فارس عنوان و اظهار کرد: بیش از 67 درصد حجم صادرات مربوط به کشور عراق است.

47 واحد فعال تولید چیپس و اسنک

شریعتی از وجود 47 واحد فعال در زمینه تولید چیپس و اسنک در کشور خبر داد و گفت: تعداد پروانه‌های بهره‌برداری در صنعت چیپس، اسنک و غلات حجیم شده به حدود 150 پروانه نیز رسیده بود که در پنج سال گذشته به دلیل تغییر و تحولات رخ داده در شرایط اقتصادی کشور اعم از رکود و سخت شدن حضور در بازار، تعداد زیادی از واحدهای کوچک و محلی این صنعت عملا تعطیل شدند.

صادرات 3.5 میلیون دلار چیپس در هر ماه

دبیر انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان چیپس و اسنک ایران گفت: براساس آمار رسمی ارزش صادرات چیپس و غلات حجیم‌شده در هر ماه سه تا 3.5 میلیون دلار است .

وی با بیان این‌که چیپس و غلات حجیم‌شده یک کالای سبک است، اظهار کرد: این مساله امتیازی را برای افزایش صادرات این محصول به وجود آورده است‌، به‌طوریکه ایران توانسته پای صادرات این محصول را به کشورهای اروپایی حتی کانادا نیز باز کند.

شریعتی میزان صادرات چیپس و غلات حجیم‌شده به کشور‌های اروپایی را هفت درصد عنوان و اظهار کرد: در این محصول وارداتی صورت نمی‌گیرد و اگر چیپس و غلات حجیم‌شده خارجی در بازار دیده می‌شود محصول قاچاق در ایران است.

به گفته وی کل صادرات این صنعت در سال قبل حدود 46 میلیون دلار بود.

منبع:ایسنا
کد خبر ffde532093f3416e81455f43f26fc771

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نیما ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    2 0
    عجب اخبار پر باری خخخخخخخخخخخخ