وزارت جهادکشاورزی در راستای پشتیبانی از بهره‌برداران بخش، محصولات را بر مبنای مزیت آب در مناطق مختلف مورد حمایت قرار می‌دهد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی وزارت جهادکشاورزی امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) درباره اجرای الگوی کشت در مناطق مختلف کشور با توجه به محدودیت‌های آب گفت: در برنامه داریم که طی کوتاه‌مدت محصولات زراعی را بر اساس مزیت آب انتخاب کنیم و آن‌ها را تحت حمایت قرار دهیم.

عباس کشاورز افزود: در این راستا، محصولاتی چون ذرت که به آب زیادی نیاز دارد، باید در مناطقی که محدودیت آب کمتری دارند، کشت شود و در مناطق با محدودیت آبی از ارقامی استفاده شود که طول رشد کمتری داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: تمرکز کشت برنج در استان‌های شمالی خواهد بود و در محصولاتی چون سیب‌زمینی، پیاز و سایر ارقام باید از ارقام کوتاه‌ رشد استفاده کنیم.

کشاورز ادامه داد: وزارت جهادکشاورزی، بهره‌بردارانی را که با توجه به منابع آبی اقدام به کشت می‌کنند، مورد حمایت قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد: استفاده از تکنولوژی‌های کارآمد باعث افزایش عملکرد خواهد شد و بدین‌ترتیب در مصرف آب صرفه‌جویی می‌شود.

اجرای برنامه‌های کوتاه‌مدت برای کاهش مصرف آب

معاون بهبود تولیدات گیاهی وزارت جهادکشاورزی یادآور شد: بیلان منفی آب در کشور به اندازه‌ای است که باید فکری اساسی برای تولید محصولات کشاورزی داشته باشیم.

کشاورز تأکید کرد: برنامه‌هایی که در راستای کاهش مصرف آب تدوین شده، بلندمدت بوده و بدین‌ترتیب باید برنامه‌های کوتاه‌مدتی هم وجود داشته باشد تا بتوان در فرصت موجود، حداقل استفاده از آب و حداکثر تولید محقق شود.

وی اظهار داشت: حمایت‌ها در بخش کشاورزی و در حوزه زراعی و باغی به‌صورت‌های مختلف خواهد بود تا بدین‌ترتیب کشاورزان برای رعایت الگوی کشت رقبت داشته باشند.

کشاورز در پایان گفت: برای تولیدی متعادل و پایدار، به‌دنبال اجرایی شدن برنامه‌ای خاص هستیم.

کد خبر 28174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =