مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با بیان اینکه بانک سپه به عنوان عامل پرداخت پول خرید تضمینی کشاورزان در سال ۹۳ تعیین شد، گفت: پول کشاورزان آنلاین و بدون تغییر پرداخت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، حسین صفایی در حاشیه بازدید از انبار ذخیره مرکبات و سیب شب عید در کرج با اعلام این خبر، گفت: با تصویب قانون انتزاع (تمرکز وظایف کشاورزی در وزارت جهاد) سازمان مرکزی تعاون روستایی مسئول هماهنگی خرید تضمینی گندم است و با همکاری شرکت بازرگانی دولتی خرید تضمینی گندم را در سال 93 انجام می‌دهد.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران افزود: برای راحتی کشاورزان در تحلیل گندم تولیدی هزار نقطه تأیید در کل کشور تعیین شده است.

وی توصیه کرد: گندم‌کاران در تحلیل محصول تولیدی خود عجله‌ای نکنند تا مبادا گندم آنها نصیب واسطه‌ها شود.

صفایی افزود: برداشت گندم از 15 فروردین در استان‌های خوزستان، هرمزگان، بوشهر، بخشی از استان سیستان و بلوچستان و جنوب فارس آغاز می‌شود و سازمان مرکزی تعاون روستایی از 10 فروردین آماده خرید گندم کشاورزان است.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در خصوص عاملیت پرداخت پول کشاورزان و نحوه پرداخت، گفت: بانک سپه به عنوان عامل پرداخت پول کشاورزان تعیین شده به صورت آنلاین و بدون تأخیر پرداخت خواهد شد.

صفایی در خصوص دلیل تأخیر پرداخت پول کشاورزان در سال گذشته گفت:‌ قیمت گندم در سال گذشته دو بار ابلاغ شد و به همین دلیل محاسبه مابه‌التفاوت و پرداخت آن در دو نوبت مشکلاتی برای کشاورزان ایجاد کرد.

 

کد خبر 28223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =