معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: یارانه 300 میلیارد تومانی شیر خام از سال گذشته تاکنون همچنان در حال پرداخت است و درصدد هستیم تا پایان فروردین همه دامداران مابه‌التفاوت قیمت محصول خود را دریافت کنند.

حسن رکنی در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: کارخانه‌های فرآوری شیر و صنایع لبنی به اندازه سهم خود اعتبار برای پرداخت یارانه و مابه‌التفاوت قیمت شیر خام دریافت کرده‌اند و به محض دریافت، آن را به حساب دامداران واریز کرده‌اند.

وی افزود: تشکل‌های بخش خصوصی و صنایع شیر باید پیگیری‌های خود را برای دریافت سهم خود از اعتبار اختصاص یافته به یارانه شیر انجام دهند تا بتوانند هر چه سریع‌تر این سهم را دریافت و براساس میزان دریافت شیر خام از هر یک از دامداران به حساب تولیدکنندگان واریز کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: برنامه‌ریزی‌ها برای پرداخت یارانه شیر به گونه‌ای است که تا پایان فروردین ماه این یارانه به صورت کامل به دامداران پرداخت شود چراکه این تصمیم‌گیری و سیاست دولت برای گره‌گشایی از مشکلات دامداران است و هر روز تاخیر می‌تواند به مشکلات آنان اضافه کند.

به گزارش ایسنا، صنایع شیر اعلام کرده‌اند که در حال دریافت اعتبار از وزارت تجارت یا تکمیل مدارک برای دریافت هستند و به محض واریز شدن یارانه به حساب آن‌ها، یارانه شیر به حساب دامداران واریز می‌کنند.

به عنوان مثال کارخانه شیر پگاه نیز اعلام کرده که یارانه شیر مرتبط با ماه‌های آذر، دی و بهمن که حدود 53 میلیارد ریال می‌شود را به صورت کامل دریافت و تا هفتم فروردین امسال به حساب دامداران وایز کرده و درحال حاضر پیگیر دریافت اعتبار لازم برای پرداخت یارانه شیر اسفند ماه به حساب دامداران است اما برخی دیگر از کارخانه‌های شیر همچنان در حال تکمیل مدارک و تامین ضمانت نامه‌های لازم برای دریافت یارانه هستند.

سال گذشته دولت برای جلوگیری از افزایش مجدد قیمت شیر و جبران هزینه‌های افزایش یافته دامداران ناشی از تک نرخی شدن ارز 300 میلیارد تومان یارانه شیر مصوب کرد تا قیمت فروش شیر خام از سوی دامداران از آذر سال گذشته کیلویی 190 تومان افزایش یابد.

کد خبر 28372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =