رییس سازمان چای از اعلام نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای تا هفته آینده خبر داد و گفت: پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی برای خرید هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک 1800 تا 2000 تومان و هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه دو حدود 900 تومان است اما هر قیمتی که از سوی شورای عالی اقتصاد ابلاغ شود ملاک عمل خواهد بود.

علی محرر در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد:‌ گرچه پیش‌بینی می‌شد برداشت برگ سبز چای مانند هر ساله از 25 فروردین آغاز شود اما با توجه به سرمای اخیر به نظر می‌رسد عملیات برداشت این محصول مدتی به تاخیر بیفتد که در این صورت برداشت اولین برگ سبز چای از باغات اوایل اردیبهشت خواهد بود.

پیش‌بینی برداشت 150 هزار تنی برگ سبز چای در سال جاری

وی افزود: با توجه به پتانسیل موجود، سطح زیر کشت باغات و میزان بهره‌وری در واحد سطح پیش‌بینی می‌شود امسال 120 تا 150 هزار تن برگ سبز از باغات چای برداشت شود که از این میزان حدود 30 هزار تن چای خشک استحصال خواهد شد.

ارائه تسهیلات به باغدارانی که عملیات به‌زراعی انجام داده‌اند

رییس سازمان چای گفت:‌ براساس قانون که هر ساله نیز روال همین گونه بوده است در صورت دریافت بودجه 93 که نسبت به سال‌های گذشته رشد قابل توجهی داشته است تسهیلات به باغدارانی داده می‌شود که عملیات به‌زراعی در باغ‌های خود انجام داده‌اند و مابقی بلافاصله پس از پایان فصل برداشت برای همه باغداران مورد استفاده قرار خواهد گرفت تا بتوانند باغ‌های خود را بدون تاخیر برای فصل کشت سال آینده آماده کنند.

پیشنهاد نرخ 900 و 2000 تومان برای خرید چای درجه 2 و 1

محرر ادامه داد: از سال گذشته بحث و بررسی‌های بسیاری برای تعیین نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای درجه یک و دو صورت گرفت که پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی برای خرید هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک 1800 تا 2000 تومان و هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه دو حدود 900 تومان بوده است و تا هفته آینده نرخ نهایی خرید تضمینی برگ سبز چای ابلاغ می‌شود.

به گفته وی نرخ پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی برای خرید هر کیلوگرم درجه یک و دو به شورای عالی اقتصاد ارسال شده و نظر این شورا ملاک عمل خواهد بود که همه تابع آن هستند.

رییس سازمان چای اظهار کرد: سال گذشته 27 درصد از محصول چای دچار خسارت بر اثر خشکسالی شده بود که مشمول بیمه شدند و غرامت خود را دریافت کردند.

کد خبر 28418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =