در روز آغازین خرید تضمینی گندم از استان‌های خوزستان و فارس، شرکت بازرگانی دولتی همچون سال‌های گذشته همراه تعاون روستایی برای خرید این محصول استراتژیک است.

عضو هیات‌مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: امروز خرید تضمینی گندم در استان‌های گرمسیری همچون خوزستان و فارس آغاز شده است و مشکل خاصی وجود ندارد.

سیدمهدی کلاته‌رحمانی افزود: مشکل خاصی از لحاظ تأمین اعتبار 150 هزار میلیارد ریالی برای خرید تضمینی گندم که باید توسط وزارت جهادکشاورزی تأمین و به حساب بانک سپه واریز شود، وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: درست است که کل مبلغ فوق تأمین نشده است، اما مرحله به مرحله تأمین و به حساب بانک سپه واریز می‌شود تا تأخیری در پرداخت به کشاورزان به‌وجود نیاید.

کلاته‌رحمانی تصریح کرد: با وجود آنکه طرح انتزاع اجرایی شده است، اما همچنان شرکت بازرگانی دولتی ایران همراه وزارت جهادکشاورزی برای خرید تضمینی محصول گندم است و بانک سپه نیز عاملیت خرید را همچون سه سال گذشته عهده‌دار است.

گفتنی است، بر اساس اعلام بانک سپه، طی سال‌های گذشته بیش از 400 هزار کارت عابربانک سپه برای گندمکاران صادر شده تا بتوانند وجوه خود را از طریق خودپردازهای ثابت و سیار دریافت کنند و مبلغ 110 هزار میلیارد ریال نیز برای خرید تضمینی گندم باید توسط سازمان مرکزی تعاونی روستایی تأمین اعتبار شده و به حساب این بانک واریز شود تا وقفه‌ای در این پرداخت‌ها صورت نگیرد.

لازم به ذکر است، نرخ خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم معمولی در سال جاری با قیمت یک‌هزار و 50 تومان و گنم دروم با قیمت یک‌هزار و 80 تومان اعلام شده است که توسط بخش دولتی خریداری خواهد شد و امید می‌رود گندم تولیدی امسال توسط دلالان و واسطه‌ها به یغما نرود.

کد خبر 28425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =