ابوالقاسم گلباف

 روز 25 اسفند ماه پارسال و درست در آخرین روزهای پایانی سال که کمتر مهندس کشاورزی به فکر سرزدن به سایت سازمان مرکزی نظام مهندسی www.iaeo.ir بود خبری در سایت با این مضمون منعکس شد که شرط انتخاب شدن و انتخاب کردن و رای دادن ثبت نام در سامانه سازمان نظام مهندسی کشور است و مجدداً مدارک ارائه شود کارت صادر و به نشانی عضو ارسال و به نشانی عضو ارسال گردد.
از دهم فروردین ماه به مرور افرادی که وارد سایت شدند متوجه یک حرکت با اهداف نامشخص شدند. به ویژه اینکه امکان دارد این حرکت رییس سازمان مرکزی نظام مهندسی موجب ناامیدی اعضای سازمان رد دولت تدبیر و امید شده و با ریزش آرای رای دهندگان بحث مشارکت حداکثری در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی به چالش کشیده شود.
جالب اینکه در مدت 6 ماه ایجاد سامانه ثبت نام اعضاء حقیقی و حقوقی، تنها حدود 300 عضو در تهران (احتمالاً نزدیکان و همفکران آقای موحدیان و با هدف تاثیرگذاری در آراء و انتخاب افراد مورد نظر ایشان) و کلاً حدود 10 درصد اعضاء سراسر کشور اقدام به ارائه مدارک و ثبت‌نام نموده‌اند اما متأسفانه برای ورود به سایت و ثبت نام و تایید نهایی مشکلات زیر وجود دارد:

الف: در بسیاری از مواقع سامانه قطع است
ب: اکثراً سرعت اینترنت در حال کار می‌شود و سایت بالا نمی‌آید یا در وسط ثبت نام قطع و وصل می‌شود
ج: با توجه به یک نوبت ارائه اصل مدارک و دریافت تاییدیه از نظام مهندسی استانها برخی از افراد همه مدارک خود را یکجا و همزمان در اختیار ندارند (به ویژه مدرک تحصیلی) و فرصت یک ماه و نیمه برای ثبت نام همة اعضاء وجود ندارد
با توجه به غیرممکن بودن ثبت نام بیش از 200 هزار عضو رسمی سازمان و دریافت تایید و پرداخت هزینه‌های مجدد و صدور کارت طی این مدت کوتاه به نظر می‌رسد تنها افراد جناح آقای موحدیان و همفکران وی با برنامه‌ریزی قبلی موفق به رای دادن حداقلی و انتخاب کردن و انتخاب شدن بشوند.

کارت های دارای اعتبار اعضاء موجز رای دادن آن‌هاست حتی اگر در سامانه ثبت نام سازمان  مرکزی ثبت نام نکرده باشند

دکتر لورنس انویه تکیه عضو شورای مرکزی سازمان و دکترای اقتصاد کشاورزی معتقد است کارت عضویت رسمی سازمان اگر اعتبار داشته باشد برای حضور در انتخابات و رای دادن کافی است و قانونا هیچ کسی نمی تواند مانع رای دادن عضوی شود.
وی می گوید در آینده لازم است کلا بحث ثبت نام و دریافت حق عضویت و صدور کارت الکترونیکی به روز شود اما چنانچه افرادی که ثبت نام کرده و مدارک آنها توسط نظام مهندسی استان تایید شده، مجددا موظف به ثبت نام در سامانه شوند، کاری عبث، بیهوده و تکراری صورت می گیرد و هیچ ضرورتی ندارد.
 از طرفی مسئول سامانه مرکزی در هر زمان می تواند با مراجعه به سایت هر استان، مدارک و مشخصات اعضا را چک کند و در صورت مشاهده تخلف، برخورد نماید. اما ثبت نام در سامانه برای افرادی که تغییر مقطع داده اند لازم است.
وی در پاسخ به این سوال که ممکن است رییس سازمان مرکزی برای تثبیت و حفظ موقعیت خود و همفکرانشدر انتخابات آتی، چنین مصوبه ای را پیشنهاد داده باشد؛ گفت: " همه چیز ممکن است اما بحث این است که افراد مورد نظردر استان ها انتخاب شوند و 2 نفر انتخابی از هر استان برای شورای مرکزی نیز جزء افراد خاص باشند."
دکتر انویه در ارتباط با اعضاء قدیمی گفت: " از آنجا که این افراد انگیزه ای برای مراجعه به سایت و اینترنت ندارند یا برخی با آن آشنا نیستند، از ناحیه آنان نیز قاعدتا با ریزش آرا مواجه خواهیم شد و شایسته است در این انتخابات هر دو گروه اعم از کسانی که در سامانه ثبت نام کرده و افرادی که کارت معتبر از سازمان استان را دریافت داشته اند شرکت کنند تا شبهه ای ایجاد نشود."   

 

کد خبر 28476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =