رییس اتحادیه مرغداران میهن از رایزنی با وزارت جهاد کشاورزی برای حل مشکل ارزانی تخم‌مرغ و وجود تخم مرغ در نخستین سبد سال ۹۳ خبر داد و گفت: تا پایان هفته جاری اقدامات نهایی برای عرضه تخم مرغ در بورس کالا انجام می‌شود.

 هدایت اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در مورد تأمین تخم مرغ در سبد کالای سال93 اظهار داشت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تا این لحظه‌ شرایط نشان می‌دهد که، تخم مرغ در سبد بعدی دولت (اواخر اردیبهشت ماه) وجود داشته باشد ولی هنوز حجم مورد نیاز آن به دلیل اینکه جامعه هدف به اتحادیه اعلام نشده، مشخص نیست.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مشکلی که رخ داده کاهش قیمت تخم مرغ به دلیل فصل گرما است، گفت: در حال حاضر مرغداران تخم مرغ را حدود 1500 تومان زیر قیمت می فروشند، به همین دلیل برای حل این مشکل با وزارت جهاد کشاورزی و شرکت پشتیبانی امور دام رایزنی‌هایی شده تا برای تعادل‌سازی قیمت مرغداران با مسئولیت خود و با کمک پشتیبانی امور دام اقدام به ذخیره سازی کنند.

به گفته رییس اتحادیه مرغداران میهن، مرغدارن به ازای ذخیره سازی که انجام می‌دهند نهاده آن هم پرداخت و هزینه آن را به صورت مدت‌دار دریافت می‌کنند تا در زمان مشخص مرغداران، تخم مرغ ذخیره سازی شده را وارد بازار کنند.

اصغری تصریح کرد: یکی از برنامه هایی که در سال جاری پیگیر آن هستیم عرضه تخم مرغ در بورس کالا است که کارهای مقدماتی آن در حال انحام و در هفته جاری اقدامات نهایی آن انجام می شود تا در زمان مناسب عرضه آن شروع شود.

کد خبر 28480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =