رییس سازمان چای شمال کشور گفت: با توجه به نزدیکی زمان برداشت برگ سبز چای، هنوز نرخ خرید تضمینی آن در سال جاری توسط شورای عالی اقتصاد تعیین و اعلام نشده است.

علی محرر در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزود: در صورتی که نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای تا زمان آغاز برداشت این محصول اعلام نشود، امسال نیز برگ سبز چای به نرخ سال گذشته خریداری و پس از اعلام نرخ مصوب، مابه التفاوت آن به حساب چایکاران شمال کشور واریز خواهد شد.

به گفته وی، سال گذشته طبق مصوبه دولت، هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک به قیمت 900 تومان و برگ سبز چای درجه دو به قیمت 500 تومان از چایکاران خریداری شد.

رییس سازمان چای تصریح کرد: نرخ پیشنهادی وزارت جهادکشاورزی برای خرید هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک بین 1800 تا 2000 تومان و برای هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه دو 900 تومان بوده اما ملاک عمل نظر شورای اقتصاد است.

وی ابراز امیدواری کرد که نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای از سوی شورای عالی اقتصاد طی هفته آینده مصوب و ابلاغ شود.

محرر افزود: با توجه به سرمازدگی های اخیر پیش بینی میزان برداشت برگ سبز چای امکان پذیر نیست چرا که به بخشی از باغات چای در اثر یخ زدگی خسارت وارد شده است.

رییس سازمان چای شمال کشور درباره تخصیص اعتبار بسته حمایتی سال 93 چایکاران، گفت: طبق مصوبه دولت برای سال 93 باید 160 میلیارد تومان برای خرید تضمینی برگ سبز چای و عملیات به زراعی به چایکاران تخصیص می یافت که تاکنون این مبلغ تامین اعتبار نشده است.

محرر تصریح کرد: سال گذشته در مجموع حدود 90 هزارتن برگ سبز چای به شکل خرید تضمینی و آزاد خریداری شده که 80 هزار تن آن به شکل خرید تضمینی و 10 هزارتن آن به صورت خرید آزاد بوده است.

کد خبر 28502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =