۰ نفر
۲۵ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۳

 در جلسه عصر روز گذشته هیات دولت که به ریاست رییس جمهور برگزار شد نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای تصویب و اعلام شد.

ایرج هوسمی - مدیر عامل اتحادیه چایکاران شمال - در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: بر این اساس نرخ خرید تضمنی برگ سبز چای در سال زراعی ۹۳-۹۲ برای محصول درجه یک 1800 تومان و نرخ خرید تضمینی محصول درجه هزار تومان تعیین شد.

وی خاطر نشان کرد: نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای درجه یک در سال گذشته 1200 تومان و برگ سبز چای درجه دو 650 تومان بود.

بر این اساس نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای درجه یک نسبت به پارسال بیش از 33 درصد و نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای درجه دو بیش از 35 درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا، پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی برای خرید هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک 1800 تا 2000 تومان و هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه دو حدود 900 تومان بود که نرخ خرید چای درجه یک با قیمت پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی تقریبا برابر و در زمینه نرخ خرید محصول درجه دو حتی بیشتر از رقم پیشنهادی بوده است.

به گفته رییس سازمان چای با توجه به سرمای اخیر عملیات برداشت برگ سبز چای مدتی به تاخیر می‌افتد که در این صورت برداشت اولین برگ سبز چای از باغات اوایل اردیبهشت خواهد بود.

محرر به ایسنا گفت: با توجه به پتانسیل موجود، سطح زیر کشت باغات و میزان بهره‌وری در واحد سطح پیش‌بینی می‌شود امسال 120 تا 150 هزار تن برگ سبز از باغات چای برداشت شود که از این میزان حدود 30 هزار تن چای خشک استحصال خواهد شد.

کد خبر 28523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =