رییس بازرگانی معاونت نظارت راهبردی رییس‌جمهور از تامین ۲ گروه کالاهای اساسی برای اجرای هدفمندی یارانه‌ها خبر داد.

محمود ملکوتی خواه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در مورد تمهیدات دولت برای تامین کالاهای اساسی و مورد نیاز جامعه با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها اظهار داشت: تامین کالاهای اساسی طبق مصوبه هیات دولت بوده که از طریق کارگروه و ستاد تنظیم بازار انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: همچنین در مورد میزان و نحوه واردات سایر کالاها تصمیم‌گیری خواهد شد و در این راستا وزارتخانه‌های صنعت و معدن و جهاد کشاورزی مسئولیت مستقیم دارند.

رییس اداره بودجه امور تولید و بازرگانی معاونت برنامه‌ریزی بر نظارت راهبردی رییس‌جمهور با بیان اینکه ذخیره‌سازی کالاها انجام شده و در حال انجام است، عنوان کرد: مباحث اجرایی و ذخیره‌سازی کالاها مربوط به شرکت‌های مباشر است که در این باره کالاها را در انبار ذخیره می‌کنند و مقوله سیاستگذاری و میزان مورد نیاز توسط کارگروه انجام می‌شود.

ملکوتی خواه افزود: شرکت بازرگانی دولتی و شرکت پشتیبانی امور دام در این راستا نیز برای تامین کالاهای مورد نیاز در بخش‌های مختلف فعالیت دارد.

رییس اداره بودجه امور تولید و بازرگانی معاونت برنامه‌ریزی بر نظارت راهبردی رییس‌جمهور با بیان اینکه بررسی‌های اولیه به منظور میزان تامین کالاهای اساسی صورت گرفته است، تصریح کرد: طی روزهای آینده بخش دیگری از نیازهای جامعه به صورت دقیق مشخص خواهد شد و در حال حاضر در دو بخش نهاده‌های دامی که شامل جو، ذرت، کنجاله و سایر نهاده‌ها است و همچنین گندم، روغن، شکر، برنج، گوشت و کره اقداماتی صورت گرفته است.

وی یادآور شد: فهرست نهایی گروه‌های کالایی طی روزهای آینده از سوی کارگروه تنظیم بازار تهیه خواهد شد.

رییس اداره بودجه امور تولید و بازرگانی معاونت برنامه‌ریزی بر نظارت راهبردی رییس‌جمهور در پاسخ به این سوال که در حال حاضر چه میزان ذخیره‌سازی کالاهای اساسی صورت گرفته است و چه میزان  کالا باید به کشور وارد شود، گفت: بخشی از کالاها در کشور توسط مباشران در انبارها وجود دارد و بخشی دیگر نیز باید تکمیل شود که در دو مسیر کوتاه‌مدت و بلند‌مدت برنامه‌ریزی انجام شده است.

ملکوتی‌خواه ادامه داد: همچنین در مورد کالاهای وارداتی برنامه‌ریزی صورت گرفته و ساز و کار آن طراحی شده است.

 

کد خبر 28543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =