فود پرس - چهارمین اطلاعیه مشترک کمیته اجرایی مرکزی و هیات مرکزی نظارت بر چهارمین دوره انتخابات سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار «فود پرس»، متن کامل این اطلاعیه به شرح زیر است:

1-در ارتباط با تایید شرایط داوطلبان عضویت در شورای استان پس از سپری شدن مهلت اعتراض به تایید شرایط توسط داوطلبان که بر اساس ماده 58 آیین نامه اجرایی قانون تاسیس، یک هفته می باشد اسامی نهایی داوطلبان که مدارک آنان کامل می باشد اعلام و کتبا به آنان ابلاغ گردد و نسبت به دریافت یک قطعه عکس 4×3 رنگی بانضمام مختصری از رزومه کاری هر فرد حداکثر در 120 کلمه در ده سطر اقدام شود.
2-اسامی داوطلبان تایید شرایط شده به ترتیب حروف الفبا طبق بند یک اطلاعیه در سایت سازمان استان در تاریخ 28/1/93 قرار داده شود و فایل آن از طریق ایمیل برای سازمان مرکزی برای بهره برداری ارسال گردد، همچنین از طریق سامانه (SMS) سازمان استان اطلاع رسانی لازم به اعضای سازمان انجام پذیرد.
3-  در تشکیل مجمع عمومی سازمان استان در تاریخ 5/2/93 لازم است مفاد ماده 52 آیین نامه اجرایی قانون تاسیس و تبصره های آن مورد توجه و اقدام قرار گیرد.
4- بر اساس بند 6 ماده 2 دستورالعمل چهارمین دوره انتخابات شوراهای مرکزی و استان سازمان، مصوب شورای مرکزی تشکیل مجمع عمومی سازمان استان بطور همزمان در سراسر کشور در اولین جمعه اردیبهشت 5/2/93 از ساعت 8 صبح لغایت 11 صبح در صورت حضور اعضا و به رسمیت رسیدن مجمع عمومی ادامه جلسه تا ساعت 16 و در صورت عدم رسمیت بعد از ساعت 11 صبح تشکیل مجمع انجام انتخابات به مجمع عمومی مرحله دوم موکول می گردد.
5-   دستور جلسه مجمع عمومی سازمان استان که در مجمع عمومی مرحله اول 5/2/93 و مرحله دوم 26/2/93 برگزار می گردد بشرح و ترتیب زیر تعیین می گردد که لازم است در دعوت نامه ای که برای اعضای سازمان استان ارسال میگردد قید گردد:

1-5- انجام انتخابات چهارمین دوره شورای استان
2-5- ارائه گزارش عملکرد اداری و مالی سال 92 سازمان استان و تصمیم گیری در مورد آن
3-5- ارائه گزارش حسابرسی سال 92 توسط حسابرس رسمی سازمان استان و تصمیم گیری در مورد آن
4-5- انتخاب بازرس
5-5- بررسی و تصویب سایر مواردی که در مجمع عمومی مطرح می گردد.
6- در صورت به رسمیت رسیدن جلسه مجمع عمومی در مرحله اول در تاریخ 5/2/93 انجام انتخابات تا ساعت 16 ادامه می یابد. پس از اتمام زمان انتخابات همزمان با شمارش آرا در صورت امکان ادامه مجمع عمومی دستورات بعدی مجمع عمومی اجرایی می گردد در غیر اینصورت مجمع عمومی بعنوان تنفس تعطیل و ادامه مجمع عمومی برای اجرای دستورات بعدی در تاریخی (ترجیحا هفته بعد) که توسط هیئت رییسه در همان مجمع عمومی تعیین میشود و اطلاع رسانی لازم به اعضا جهت حضور در ادامه مجمع عمومی انجام می گردد برگزار می گردد.
7- در صورت عدم رسمیت مجمع عمومی در مرحله اول 5/2/93 مجمع عمومی مرحله دوم در تاریخ 26/2/93 مشابه بند های 5 و 6 این اطلاعیه برگزار میگردد.
8- به استناد ماده 13 دستورالعمل چهارمین دوره انتخابات مصوب شورای مرکزی برگ تعرفه اخذ رای لازم است پس از ممهور کردن و ثبت شماره نظام مهندسی عضو سازمان استان در قسمت انتهایی برگه تعرفه رای جهت درج اسامی داوطلبان در اختیار عضو سازمان قرار گیرد و نام و مشخصات عضو که تعرفه دریافت می نماید در لیست حضور در مجمع عمومی ثبت و توسط عضو امضاء گردد.
9- در صورتیکه در بین داوطلبان عضویت در شورای آن استان اسامی کاملا مشابهی وجود دارد نام پدر در جلوی اسامی کاملا مشابه اضافه گردد. با توجه به اینکه اسامی داوطلبان بر اساس حروف الفبا تنظیم می گردد و در جلوی نام شماره ردیف قید می گردد توصیه لازم به داوطلبان و رای دهندگان انجام پذیرد که در این شرایط هنگام ثبت نام داوطلبان نام و نام خانوادگی و شماره ردیف را قید کنند که در شمارش آرا مشکلی ایجاد نگردد.
10- در شمارش آرا اسامی داوطلبان همنام که موارد بند 9 رعایت نگردد آرای مربوطه بطور مساوی تقسیم و  درصورت فرد بودن قرعه کشی میشود.
11-بر اساس مفاد ماده 59 آیین نامه اجرایی قانون تاسیس سازمان فهرست اسامی داوطلبان تایید صلاحیت شده برای شورای استان با لحاظ نمودن موارد زیر
الف- نام و نام خانوادگی داوطلب
ب- شماره ردیف
ج- رشته تحصیلی و مقطع تحصیلی و سال فارغ التحصیلی
د- دانشکده محل تحصیل
ﻫ- سوابق شغلی داوطلب
و- تنظیم لیست بر اساس حروف الفبا
تهیه و تنظیم و بر اساس مفاد ماده 60 آیین نامه اجرایی قانون تاسیس سازمان به نحو مقتضی به اطلاع اعضای سازمان رسانده شود و در محل های مناسب مجمع عمومی نصب گردد.
12-برگ تعرفه انتخابات در بدو ورود اعضای سازمان و رویت کارت معتبر عضو در اختیار اعضا گذاشته می شود و هر عضو فقط می تواند یک برگه تعرفه دریافت کند.
13-با توجه به ضرورت توزیع برگه های تعرفه انتخابات در بدو ورود اعضا به جلسه مجمع عمومی هیئت اجرایی انتخابات استان می تواند برای کمک به تکمیل ته برگ تعرفه های انتخاباتی از افرادی که داوطلب انتخابات نیستند به تعداد مورد نیاز استفاده کند.
14- به دلیل ممنوعیت تبلیغات داوطلبان در روز انتخابات هیچیک از داوطلبان عضویت در شورای استان نمی توانند بعنوان هیئت رییسه مجمع عمومی انتخاب شوند.
15- با توجه به اینکه ارائه گزارش عملکرد اداری و مالی سازمان بعد از اتمام رای گیری و در پایان انتخابات خواهد بود لذا حضور رییس و اعضای فعلی شورای استان برای اجرای دستورات بعدی مجمع عمومی و ارائه گزارشات علیرغم  داوطلبی آنان برای چهارمین دوره بلامانع می باشد.
16- هرگونه نقل و انتقال از استانی به استان دیگر و ثبت نام و تمدید کارت عضویت اعضا از اول اردیبهشت ماه سال 93 تا پایان روز انتخابات ممنوع می باشد و هیات نظارت بر انتخابات استان ملزم به کنترل دقیق این موضوع در سازمان استان می باشد.
17- هرگونه تمدید اعتبار عضویت، نقل و انتقال و ثبت نام در سازمان استان تا قبل از اول اردیبهشت ماه سال 93 لازم است از طریق سامانه الکترونیک سازمان انجام پذیرد. هیات نظارت بر انتخابات استان ملزم به کنترل دقیق این موضوع در سازمان استان می باشد.
18-کمیته اجرایی استان در تاریخ 31/1/93 یک نفر را جهت دریافت تعرفه های انتخابات و مهر چهارمین دوره انتخابات آن استان همراه با معرفی نامه به کمیته اجرایی مرکزی اعزام نماید.
19- رییس سازمان استان به همراه کمیته اجرایی انتخابات و هیات نظارت بر انتخابات استان لازم است نسبت به تعیین محل مناسب مجمع عمومی که در تاریخ های 5/2/93 یا 26/2/93 تشکیل می گردد اقدام و به نحو مقتضی مکان جلسه را به اطلاع  اعضاء برای حضور حداکثری آنان در مجمع عمومی برساند.
20- کمیته اجرایی انتخابات استان ملزم است داوطلبان عضویت در شورای استان که در سامانه الکترونیک اقدام به ثبت نام نموده اند را از سازمان استان استعلام و درصورت انجام ثبت نام علیرغم اینکه ثبت نام تایید شده باشد یا نباشد نسبت به اعلام اسامی این داوطلبان در لیست داوطلبان واجد شرایط ماده 11 قانون تاسیس اقدام نماید.
21-  موضوع بند 4 اطلاعیه مشترک شماره 3 با توجه به پاسخ صریح مجلس شورای اسلامی درخصوص برگزاری مجمع عمومی در محل واحد و زمان واحد از اهمیت ویژه ای برخوردار است که لازم است رییس سازمان استان که با همکاری کمیته اجرایی انتخابات و هیات نظارت بر انتخابات بر اساس ماده 47 آیین نامه اجرایی قانون تاسیس مسئولیت حسن اجرای انتخابات را بعهده دارد دقت لازم را در این زمینه مبذول کنند.
22-  حد نصاب مجمع عمومی استان پس از جمع آوری اطلاعات مربوط به تعداد اعضایی که دارای کارت معتبر هستند متعاقبا اعلام خواهد شد.

 
         حسین یوسفی                                                                                                                        جهانشاه صدیق
رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات                                                                                رئیس کمیته اجرایی مرکزی انتخابات

 


 

کد خبر 28570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =