۰ نفر
۳۱ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۳
مرکز توسعه نوغانداری کشور با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی در رشت افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم حسن رکنی، معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اهمیت نوغانداری به عنوان یک صنعت که برای 50 هزار خانوار اشتغال مستقیم ایجاد کرده است، گفت: با توجه به این‌که برخی از مراکز تحقیقات کشاورزی از جمله مرکز تحقیقات چای، برنج و ابریشم در این استان استقرار دارد باید فعالیت مرکز نوغانداری کشور را به فال نیک گرفت زیرا 60 درصد پیله ابریشم کشور در گیلان تولید و فعالیت سایر استان ها نیز توسط گیلان پشتیبانی می‌شود، واردات تخم نوغان از 90 درصد به 10 درصد رسیده است که امیدآوری رشد این صنعت را دو چندان می‌کند.
وی گفت: در این مسیر همه با هم می‌توانیم منشا اثر شویم و امیدواریم از امروز شاهد تحولی در صنعت نوغانداری باشیم و حمایت جدی از تولید‌کننده‌ها داشته باشیم.
سپس نجفی، استاندار گیلان طی سخنانی با قدردانی از تلاشگران عرصه‌ صنعت نوغانداری و با یادآوری ظرفیت اشتغال و تولید نوغان و پیله استان گفت: متاسفانه این ظرفیت سالانه 11 تا 14 درصد در حال کاهش است که به سایر بخش‌ها نیز تسری می‌یابد و با توجه به سال اقتصاد و فرهنگ امسال عزم جدی داریم که صنعت نوغانداری توسعه یابد، زیرا بخش نوغانداری در کشور سالانه بالغ بر 200 میلیارد ریال گردش مالی دارد.
در این مراسم شعبان‌نژاد، رییس جهاد کشاورزی استان گیلان نیز با اشاره به این‌که پرورش کرم ابریشم یکی از رشته‌های کشاورزی است که کوتاه‌ترین فرآیند را برای محصول‌دهی دارد.
وی گفت: با توجه به حجم کم سرمایه‌گذاری مورد نیاز به راحتی با این صنعت شغل پایدار ایجاد شده و مهاجرت روستاییان کاهش می‌یابد.
سپس فرزام‌ پور رمضان، رییس هیات مدیره شرکت سهامی پرورش کرم ابریشم ایران که با حفظ سمت، مسئولیت مرکز توسعه نوغانداری را پذیرفته است، گفت: براساس مصوبه هیات وزیران مرکز توسعه نوغانداری کشور تشکیل و تمامی امور حاکمیتی این صنعت براساس اصل 44 به مرکز توسعه‌ی نوغانداری منتقل شده است.
در این مراسم استاندار گیلان، رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان، روسای سازمان‌های جهاد کشاورزی و مدیران بهبود تولیدات دامی حدود 10 استان و مقامات ارشد استان گیلان حضور داشتند.

 
کد خبر 28623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =