کشاورزی> مشاور فرهنگی، رسانه و مدیر روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران از خرید تضمینی بیش از یک میلیون و 363 هزار تن گندم و 23 هزار تن کلزا تا 26 اردیبهشت ماه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران؛ سید محمد تقی طباطبایی گفت: ارزش گندم‌های خریداری شده به 60 هزار میلیارد ریال می‌رسد که 41 هزار میلیارد ریال ( حدود 80 درصد ) از پول گندم‌ها پرداخت شده است.

وی گفت: 12 استان: خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان، بوشهر، ایلام، قم، لرستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد و فارس و اصفهان درگیر عملیات خرید شده‌اند.

طباطبایی اظهار کرد: خوزستان با حدود یک میلیون تن و ایلام با 132 هزار تن پیشتاز خرید گندم در کشور هستند.

مدیرروابط عمومی این شرکت اضافه کرد: خرید گندم نسبت به سال گذشته 9 درصد اُفت دارد.

وی گفت: تاکنون 23 هزار تن دانه روغنی کلزا نیز به ارزش 2503 میلیارد ریال در 9 استان خریداری شده است که خوزستان با 20 هزار تن خرید رتبه نخست را در کشور دارد.

طباطبایی درخصوص توزیع کالاهای اساسی گفت: تاکنون بیش از 65 هزار تن برنج، حدود 143 هزار تن شکر و 351 هزار تن روغن خام برای نیاز مصرف کشور از ابتدای سال توزیع شده است. 



وی در بخش دیگری از سخنان خود نیز گفت: جریان تأمین کالاهای اساسی، علیرغم تحریم‌ها، به لطف خداوند برقرار است و در بنادر کشتی‌های کالاهای اساسی پهلوگیری کرده‌اند و محموله‌های آنها درحال تخلیه است که این موضوع طی  حدود 4 سال تحریم‌های شدید موجب افتخار بوده است.

طباطبایی گفت: امیدواریم جریان تامین و توزیع کالاها تداوم داشته باشد و برنامه‌ریزی خوبی برای تدارک این کالاها تا پایان شهریور انجام شده است.
کد خبر 29cae8c8b1db4d35a163a069519aaf86

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =