مواد غذایی> واردات برخی اقلام کشاورزی به اقلیم کردستان عراق ممنوع شد. سیب‌زمینی، مرغ و تخم‌مرغ از جمله محصولاتی است که واردات آن به این منطقه طی سال 2021 ممنوع شده‌است. دولت اقلیم کردستان همچنین برای برخی دیگر از محصولات کشاورزی و غذایی، عوارض گمرکی تعیین کرده‌است.

دولت اقلیم کردستان عراق فهرست ممنوعیت اقلام کشاورزی وارداتی به این منطقه در سال 2021 را اعلام کرد. آنطور که دولت اقلیم کردستان اعلام کرده، این فهرست با هدف حمایت از تولیدات داخلی تنظیم شده و در آن، علاوه بر ممنوعیت واردات برخی اقلام کشاورزی از جمله سیب‌زمینی،گوشت مرغ و تخم‌مرغ، برای سایر محصولات و فرآورده‌های غذایی طی بازه‌‌های زمانی مختلف عوارض گمرکی تعیین شده‌است.

به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، اقلیم کردستان عراق از جذاب‌ترین بازارهای صادراتی ایران طی سال‌های اخیر بوده و محصولات کشاورزی و غذایی از ایران به خوبی در سبد مصرف شهروندان این منطقه از شمال عراق قرار گرفته‌است. با این حال، طی چند سال گذشته، دولت اقلیم کردستان تلاش کرده با وضع عوارض و اعمال برخی محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های وارداتی، توان تولید داخل محصولات پرمصرف در بخش غذایی را گسترش دهد.

کد خبر 2b06c6bdffb046359cdb7161a9e36a6e

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =