کشاورزی> عضو شورای ملی زعفران گفت: توسعه کشت گلخانه‌ای زعفران در چین همانند زعفران تقلبی، یک چالش برای زعفران با کیفیت کشورمان به شمار می‌رود.


علی حسینی عضو هیات رئیسه شورای ملی زعفران در خصوص توسعه کشت گلخانه‌ای زعفران در چین بیان کرد: توسعه کشت گلخانه‌ای زعفران در چین همانند زعفران تقلبی، یک چالش برای زعفران با کیفیت کشورمان به شمار می‌رود اما نباید فراموش کنیم که زعفران گلخانه‌ای نمی‌تواند جای طلای سرخ ما را بگیرد.

وی افزود: سود جویی و فرصت طلبی افراد چنین تبعاتی را به بار آورده و حال اگر تشنج آفرینی قیمت‌ها استمرار یابد باید گفت که این موضوع به ضرر تولید تمام می‌شود.

حسینی بیان کرد: باتوجه به اینکه ایران بیش از 90 درصد زعفران جهان را تولید می‌کند اما به سبب گرانی بی حد و حصر قیمت‌ها و دخالت دلالان در بازار همواره نگران از دست دادن بازارهای جهانی هستیم اما گفتنی است که با اجرای طرح ملی کردن زعفران و حذف دلالان می‌توانیم جایگاه طلای سرخ کشورمان را در بازارهای هدف حفظ کنیم.

عضو شورای ملی زعفران با اشاره به صادرات پیاز زعفران تصریح کرد: صادرات رسمی پیاز زعفران از کشور ما به سایر کشورها ممنوع بوده اما نباید فراموش کرد که کشور ما تنها تولید کننده زعفران در دنیا نیست و به همین خاطر ممکن است پیاز زعفران از کشورهای دیگر به کشورهای رقیب صادر شود.

منبع:باشگاه خبرنگاران
کد خبر 2d73d4b6c8bc42ad9a32d8847b69db02

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =