صنایع غذایی> رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران از صدور مجوز صادرات لبنیات این استان به روسیه پس از 18 ماه پیگیری خبر داد .

محمد محمدپور عمران گفت : وزارت جهاد کشاورزی و دامپزشکی روسیه با ورود محصولات لبنی شرکت تولیدی کاله آمل به بازار آن کشور موافقت کرده اند .
وی افزود : شرکت تولیدی لبنی کاله یکی از دو شرکت لبنی ایرانی است که موفق به دریافت صادرات محصولات لبنی به روسیه شده است .
محمدپور عمران گفت : بر اساس تفاهم نامه کمیسیون مشترک روابط اقتصادی ایران و روسیه که در تهران منعقد شد ، مازندران تنها استان کشور است که می تواند محصولات کشاورزی خود را به روسیه صادر کند.
وی افزود : محصولات تولیدی مازندران از جمله گل و گیاه ، مرکبات و طیور هم طبق تفاهمنامه کمیسیون مشترک دو کشور تنها با رعایت آنالیز قرنطینه ای روسیه می تواند به آن کشور صادر شود .
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت مازندران گفت : این استان با تولید سالانه 576 هزار تن شیر خام و فعالیت کارخانه های لبنی با برندهای معتبر جهانی از نظر کمی و کیفی جایگاه ویژه ای در تولید و تنوع فرآورده های لبنی در کشور دارد .
وی افزود : در مازندران 48 کارخانه فراورده های لبنی با ظرفیت اسمی پنج هزار و 230 تن وجود دارد که در شرایط کنونی با 50 درصد ظرفیت فعالیت دارند .
بر اساس آمار گمرک های مازندران ، در هشت ماهه امسال 160 میلیون دلار محصولات لبنی از مازندران به خارج از کشور صادر شد که بیشترین صادرات مربوط به شرکت لبنی کاله بود.
کد خبر 2f156ee50e2348e697f95d5b5c67936e

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجید ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
    0 0
    سلام ببخشید این محصولات لبنی از مازنداران رو چه شرکتی برای روسیه میفزرسته