۰ نفر
۳۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰
مواد غذایی> قیمت هر کیلوگرم مرغ که تا ۲۰ هزار تومان بالا رفته بود، کاهش یافته و حدود ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می‌رسد هرچند که نرخ این محصول کماکان هزار تومان بالاتر از نرخ فروش مصوب در تهران است.

 قیمت هرکیلوگرم مرغ گرم که بالا رفته بود اینک کاهش یافته و حدود 16 هزار و 500 تومان در تهران به فروش می‌رسد هرچند که این نرخ  کماکان هزار تومان بالاتر از نرخ فروش مصوب است.

قیمت قبلی مصوب هر کیلوگرم مرغ 12 هزار و 900 تومان بود که در سال جاری با 2100 تومان افزایش به 15هزار تومان رسید و این اختیار به استانداران مختلف داده شد که با توجه به شرایط استان خود 5درصد به نرخ مصوب بیافزاید یا از آن بکاهد شواهد امر نشان می‌دهد که ضمانت اجرایی نداشته است.
بنابراین گزارش افزایش قیمت مرغ دلایل مختلفی مانند کمبود و افزایش قیمت نهاده های دام و طیور، تورم اقتصادی جامعه، کاهش جوجه ریزی، رفتار هیجانی و از طرفی صادرات دارد اما تنها اقدامی که دولت برای رفع این مشکلات آن هم دیر هنگام انجام داده، اخذ عوارض 5 هزار تومانی صادرات مرغ از ابتدای مرداد است.

در سه ماهه ابتدایی سال جاری 7 هزار تن مرغ صادر شده و  بیش از 13 میلیون دلار ارز آوری داشته است.

والیزاده سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی درباره افزایش قیمت مرغ  و نهاده ها دامی گفت: وزیر جهاد کشاورزی طرحی برای مدیریت بازار مرغ و نهاده های دامی به رئیس‌جمهور تقدیم کرده است؛ این طرح موجب یکپارچه سازی تأمین، توزیع و قیمت‌گذاری در این صنعت و در نهایت تعادل قیمت‌ها می‌شود.

منبع:تسنیم
کد خبر 2f2c843e8e804ec9a4f84b95d698a232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =