کشاورزی> مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران ایران با بیان اینکه از آغاز طرح خرید تضمینی شیرخام از اواخر سال گذشته تاکنون 85 هزار تن شیرخام خریداری شده است، گفت: این طرح تا تیرماه سال جاری ادامه دارد.


سعید سلطانی سروستانی مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران ایران گفت: خرید تضمینی شیرخام که از ماه‌های پایانی سال گذشته آغاز شده به دستور وزیر جهاد کشاورزی تا تیرماه سال جاری ادامه دارد.

وی افزود: هنوز تصمیمی در مورد ادامه روند خرید تضمینی شیرخام بعد از تیرماه اتخاذ نشده، ولی تلاش می‌شود تا این موضوع تا پایان سال جاری ادامه یابد.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران بیان داشت: از ابتدای خرید طرح تضمینی شیر خام تاکنون بیش از 85 هزار تن شیرخام خریداری و از این مقدار حدود 7 هزار تن شیر خشک استحصال شده است.

سلطانی در مورد پرداخت مطالبات تولید‌کنندگان شیرخام،  بیان داشت: برخی استان‌ها به ازای شیرخام فروخته شده نهاده‌ دریافت کرده‌اند، اما برخی وجه نقد مطالبه طلب کردند که 50 درصد وجه به آنها پرداخت شده است.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران در مورد صادرات شیر خشک استحصالی گفت: 5400 تن از شیر خشک استحصالی به شرط صادرات در اسفند ماه به مزایده گذاشته شد و بابرنده شدن 3 کارخانه در این مزایده به زودی بخشی از شیر خشک استحصالی صادر می‌شود.

وی افزود: امیدواریم در سال مزین شده به همدلی و همزبانی دولت و مردم، بیش از پیش به اتحادیه اعتماد شود و با حمایت و واگذاری‌ کارها به تشکل‌ها واگذار شود.

منبع:فارس
کد خبر 32227d064a534869b81f1fb4dc65f83e

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =