۰ نفر
۱۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۷
رونق بخش کشاورزی روسیه موجب جذب مشتری های جدید برای محصولات کشاورزی این کشور شده است. چین و ونزوئلا قصد دارند واردات گندم از روسیه را افزایش دهند. این کشور انتظار دارد که میزان تولید دانه های غلات در سال جاری بیش از میزانی باشد که از سال ۱۹۷۸ به بعد برداشت شده است.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از Russia Today، تا ۱۰ اکتبر  چهار هزار تن گندم فصل بهار برداشت شده از منطقه نووسیبیرسک روسیه به چین تحویل داده خواهد شد. این اولین محموله گندم است که توسط بزرگترین تولید کننده مواد غذایی چین COFCO خریداری شده است.

امسال صادرات گندم روسیه رکورد قبلی خود را می‌شکند

COFCO یکی از ۵۰۰ شرکت بزرگ جهانی است و آماده واردات دو میلیون تن دانه روسی است که البته میزان واردات این شرکت، تدریجا به ۵ میلیون تن افزایش خواهد یافت.

ونزوئلا نیز انتظار دارد، واردات گندم از روسیه را افزایش دهد. رئیس جمهور ونزوئلا، نیکولاس مادورو می گوید که قصد دارد با ولادیمیر پوتین، همتای روسی خود در مورد این موضوع گفتگو کند.

عربستان سعودی، ایران و مصر نیز علاقه مندی خود به خرید غلات بیشتر از روسیه، از جمله گندم، را اظهار کرده اند.

سال گذشته، روسیه پس از صادرات ۳۴ میلیون تن از ۱۱۹ میلیون تن برداشتش،  تبدیل به صادر کننده برتر غلات جهان شد.

به گفته مقامات رسمی، انتظار می رود که روسیه در سال جاری 130.7 میلیون تن غلات برداشت کند. این مقدار ۲.۶ درصد بیشتر از رکورد قبلی روسیه در سال ۱۹۷۸ و قبل از جنگ شوروی و افغانستان است.

بعد از نفت و گاز، محصولات کشاورزی بیشترین کالایی ست که از روسیه به سایر نقاط جهان صادر می گردد.

"خوزه گرازیانو داسیلوا" مدیرکل سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل متحد (FAO)، گفته است که روسیه پیشرفت قابل توجهی در توسعه بخش کشاورزی اش داشته و اکنون نقش عمده ای در بازار جهانی محصولات کشاورزی برعهده دارد.
کد خبر 34d70eae9be54448a0055b6a2ea5e41b

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =