معاون امور تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی گفت: از آنجا که گوشت مرغ ایران با رعایت پروتکل های بهداشت جهانی تولید می شود تاکنون هیچ موردی از باقیمانده دارویی و فلزات سنگین در گوشت مرغ صادراتی کشور ما دیده نشده است.

حسن رکنی درباره برخی گزارشات مبنی بر وجود غیراستاندارد سرب در گوشت مرغ عرضه شده در میادین میوه و تره بار تهران، افزود: طی سه سال گذشته موضوع وجود هورمون، باقیمانده دارویی، آنتی بیوتیک ها و فلزات سنگین (سرب) در گوشت مرغ از سوی برخی اشخاص غیرمتخصص در رسانه ها منتشر شد که دلیل آن یک کار آزمایشی غیرتخصصی و فاقد اعتبار روی یک محموله گوشت مرغ میادین میوه و تره بار تهران بود که تمام آزمایشات دارای اشکال بود.

وی اظهار داشت: در نهایت با انجام نمونه گیری و آزمایش های مختلف از سوی سازمان دامپزشکی کشور، وجود موارد مذکور در گوشت مرغ تولیدی کشور منتفی اعلام شد.

معاون وزیر جهادکشاورزی اضافه کرد: پس از بررسی های صورت گرفته، اعلام شد در مرغ های عرضه شده در میادین میوه و تره بار نه تنها باقیمانده آنتی بیوتیک دیده نشده بلکه مقدار آن از حد مجاز نیز پائین تر بوده است.

وی با بیان آنکه بارها از سوی مسئولان اعلام شده که مرغ تولید داخل فاقد هرگونه داروی هورمونی است، گفت: حتی اگر سرب در نمونه گیری ها مشاهده شود، بستگی به این دارد که مرغ نمونه در فضای آلوده تهران تنفس کرده باشد ومشاهده سرب بیش از حد مجاز در فضای آلوده تهران طبیعی است.

وی افزود: هوای تهران به دلیل آلودگی بالا و داشتن سرب می تواند روی مرغ هایی که از این هوا استشمام می کنند موثر باشد و یا آنکه روی گوشت مرغ تاثیر بگذارد اما باقیمانده فلزات سنگین در گوشت مرغ نداریم و این محک درستی برای سنجش نیست.

رکنی گفت: متاسفانه انتشار چنین اخبار نادرستی ذهن جامعه را نسبت به مصرف محصولات کشاورزی مخدوش می کند که ضرر و زیان آن متوجه تولیدکنندگان می شود.

وی مرغ تولیدی کشور را سالانه حدود 2 میلیون تن ذکر کرد و افزود: ماهانه 10 هزار تن از این مرغ مازاد بر نیاز داخل است که به کشورهای همسایه و حاشیه خلیج فارس صادر می شود.

وی با بیان اینکه صادرات گوشت مرغ کشور براساس پروتکل های بهداشت جهانی صورت می گیرد، گفت: خوشبختانه تاکنون هیچ ایرادی از مرغ تولیدی کشور گرفته نشده حتی در مقایسه با صادرات گوشت مرغ ترکیه نیز گوشت مرغ تولید ایران از کیفیت بالاتری برخوردار است.

منبع:ایرنا
کد خبر 3675a35c96ca44e5922d8cbabd593b57

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =