مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و موادغذایی سازمان دامپزشکی کشورگفت: تمام کارخانجات لبنی که دارای شرایط و ضوابط بهداشتی مورد نظر سازمان دامپزشکی باشند، می توانند برای صادرات فرآورده های لبنی به روسیه، از این سازمان کد صادراتی یا IR دریافت کنند.

به گزارش سازمان دامپزشکی کشور، عباس عباسی افزود: در این راستا تعدادی از کارخانجات صنایع لبنی پس از بازرسی و ممیزی کارشناسان دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی و انطباق با شرایط بهداشتی مورد نظر این سازمان، موفق به اخذ کد صادراتی شدند.

وی اظهار داشت: کارخانجات لبنی دارای کد صادراتی برای صادرات فرآورده های لبنی به فدراسیون کشور روسیه معرفی شدند.

وی ادامه داد: تعداد زیادی از کارخانجات صنایع لبنی در نوبت بازرسی و ممیزی سازمان دامپزشکی کشور قرار گرفته اند که بتدریج مراحل ارایه کد صادراتی برای آنها اقدام خواهد شد.

عباسی تصریح کرد: به منظور صادرات فرآورده های گوشتی (گوشت مرغ) نیز تعداد 6 واحد کشتارگاهی پس از ممیزی بهداشتی موفق به اخذ کد صادراتی شدند که عمده این کشتارگاه در حوزه فعالیت های شرکت زنجیره ای تولید مشغول فعالیت می باشند.

مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور افزود: کل صادرات مرغ از ابتدای سال 94 باید از واحدهایی استحصال شوند که تحت ممیزی قرار گرفته و کد صادراتی را از سازمان دامپزشکی دریافت کرده باشند.

عباسی اضافه کرد: سازمان دامپزشکی همچنین آمادگی دارد به کارگاه های متقاضی تولید خمیر مرغ که دارای پروانه بهداشتی بهره برداری از این سازمان هستند، کد صادراتی ارایه کند.

منبع:ایرنا
کد خبر fd48cb674e37420ca65bad46a961dd27

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =