پنجاهمین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با مباحثی درخصوص انتخابات پیش روی اتاق بازرگانی تهران و همچنین روابط تجاری با اسپانیا همراه شد.

در ابتدای این نشست که صبح امروز - 14 بهمن - در اتاق بازرگانی تهران برگزار شد، یحیی آل اسحاق، رییس اتاق بازرگانی تهران گزارشی درباره سفر اخیر هیات تجاری ایران برای گسترش روابط تجاری با این کشور ارائه کرد.

وی به بیان آمارهایی از وضعیت تجاری اسپانیا پرداخت و گفت که رابطه ایران و اسپانیا پیشینه‌ای حدود شش قرن دارد.

آل‌اسحاق عنوان کرد که اسپانیا در زمینه‌هایی مانند حمل و نقل، خودرو، صنایع غذایی و دارویی دارای امکانات و توانایی‌های بالایی است و ایران می‌تواند در زمینه‌های مختلف اقتصادی به ویژه صنایع کوچک و متوسط با اسپانیا وارد همکاری شود.

رییس اتاق بازرگانی تهران همچنین گفت که عزم جدی در دولت و بخش خصوصی اسپانیا برای گسترش روابط اقتصادی با ایران وجود دارد و اینکه دولت اسپانیا به طور رسمی اعلام کرده‌ که بخش خصوصی این کشور قصد سرمایه گذاری در ایران را دارد.

اما بخش دیگر از سخنان آل‌اسحاق به انتخابات اتاق بازرگانی و ثبت نام کاندیداهای انتخابات مربوط بود.

وی روند طی شده برای ثبت نام افراد در انتخابات اتاق بازرگانی تهران را مثبت و دقیق ارزیابی کرد و گفت افرادی که در مهلت تمدید انتخابات ثبت نام کرده اند مدارک‌شان کامل بوده و اینکه اگر قرار بود این افراد امکان ثبت نام نداشته باشند حق‌شان تضییع می‌شد چرا که مشکل پیش آمده مربوط به سایت ثبت نام بوده است.

در ادامه این جلسه بهادرانی، دبیر کل اتاق بازرگانی تهران به بیان گزارش و آمارهایی در خصوص هشتمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی تهران پرداخت و عنوان کرد که تعداد ثبت نام کنندگان در بخش‌های مختلف نسبت به دوره گذشته بیشتر شده است.

او با بیان اینکه وضعیت تحصیلی ثبت نام کنندگان در این دوره نسبت به دوره گذشته بیشتر شده است، گفت: در این دوره از میان افرادی که ثبت نام کرده‌اند یک نفر سیکل، 26 نفر دیپلم، شش نفر فوق دیپلم، 111 نفر لیسانس، 63 نفر فوق لیسانس و 36 نفر دکترا و بالاتر هستند.

بهادرانی همچنین گفت که محل برگزاری هشتمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی محل نمایشگاه بین‌المللی تهران است که طرح این موضوع با انتقاداتی مواجه شد.

اسدالله عسکر اولادی، رییس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران نیز انتقاداتی را نسبت محل برگزاری انتخابات مطرح و عنوان کرد که طبق آیین نامه اتاق بازرگانی باید محل برگزاری انتخابات باشد.

علاء میر محمد صادقی، نایب رییس اتاق بازرگانی نیز از حضور افراد برجسته و صالح در انجمن نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی تمجید کرد.

وی در ادامه گفت که تا کنون تمدید برای ثبت نام افراد در هیچ انتخاباتی سابقه نداشته است.

همچنین مجتبی خسروتاج، رییس انجمن نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی نیز اظهار کرد: در مورد محل برگزاری انتخابات، انجمن نظارت تاکید داشت که انتخابات در محلی برگزار شود که از نظم و انضباط برخوردار باشد که نمایشگاه بین المللی این دو ویژیگی را داشت.

او درباره تبلیغات انتخاباتی اتاق بازرگانی تهران گفت که تبلیغات از 10 تا 16 اسفند صورت می‌گیرد و روز 17 اسفند تبلیغاتی نداریم و 18 اسفند نیز انتخابات برگزار می‌شود.

رییس انجمن نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی همچنین عنوان کرد که تا کنون هیچ شکایتی از روند برگزاری انتخابات اتاق بازرگانی تهران گزارش نشده است.

منبع:ایسنا
کد خبر 37b433d293df4cff9162d2a9ad2bc405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =