منشور اخلاقی انتخابات اتاق بازرگانی از سوی «ائتلاف برای فردا» منتشر شد.

به گزارش صدای اقتصاد، هشتمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی تهران 18 اسفند ماه برگزار خواهد شد. رقابت کاندیداها و گروه ها برای پیروزی در این انتخابات به زودی آغاز خواهد شد. در این راه فعالان بخش خصوصی اما تصمیم دارند این رقابت ها را با رعایت کامل اخلاق پیش ببرند. گروه ائتلاف برای فردا با انتشار منشور اخلاقی در 7 بند، تعهدات نامزدهای این گروه به اصول اخلاقی را مورد تاکید قرار داده و از همه نامزدها و گروه های فعال در انتخابات اتاق دعوت کرده است تا با اعلام پایبندی و التزام به اصول اخلاقی، زمینه را برای برگزاری انتخاباتی سالم و در شأن بخش خصوصی فراهم آورند.

پرهیز از مبالغه در اعلام پیشینه تحصیلی و حرفه ای و عدم اغراق در اعلام برنامه های انتخاباتی در این بیانیه مورد تاکید قرار گرفته است. همچنین اعضای ائتلاف برای فردا خط قرمز خود را تخریب رقبا و تجسس در احوال شخصی نامزدها اعلام کرده اند. در این منشور اخلاقی پرونده سازی برای رقبا ناپسند انگاشته شده است.

متن کامل منشور اخلاقی "ائتلاف برای فردا" در انتخابات اتاق تهران به این شرح است:

هجدهم اسفندماه سال جاری، هشتمین دوره انتخاباتی است که برای برگزیدن نمایندگان پارلمان بخش خصوصی برگزار خواهد شد. روند بالنده نقش و جایگاه اتاق، این‌گونه اقتضا می‌کند که رشد و بلوغ بخش خصوصی در همه شئون مربوطه مشهود باشد. در این میان در نظر گرفتن برخی اصول و رویکردهای حرفه‌ای و مبتنی بر اخلاق، در جریان رقابت‌های انتخاباتی می‌تواند نشانه‌ای دال بر همین رشد و بلوغ باشد.

کشور ما به عنوان جامعه‌ای متشکل از مردمی اخلاق‌مدار، دارای سابقه‌ای روشن و شفاف در رعایت اصول اخلاقی است. از این رو بر کلیه کسانی که پای در عرصه کسب و کار می‌گذارند، فرض است که پاسدار این دسته از  ارزش‌ها باشند. لذا نامزدهای"ائتلاف برای فردا" با امید به اینکه بلوغ بخش خصوصی با حفظ ارزشهای اخلاقی در این انتخابات به نمایش گذاشته شود، منشور اخلاقی انتخابات اتاق را به شرح زیر منتشر می نماید:

منشور اخلاقی

ما، نامزدهای "ائتلاف برای فردا" در آستانه انتخابات دوره هشتم اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران وظیفه خود می‌دانیم که برای حفظ و ارتقاء کردار نیک و عمل به وظیفه انسانی و دینی خود در ترویج اخلاق حسنه، پایبندی خود و فعالان و وابستگان به ستادهای انتخاباتیمان را به اصول زیر اعلام و تعهد نماییم:

1- در معرفی خود، پیشینه تحصیلی و حرفه‌ای خود با صداقت و بدون مبالغه عمل خواهیم کرد.

2- در اعلام وعده‌ها و برنامه‌های انتخاباتی ائتلاف اغراق نخواهیم کرد و عملی بودن برنامه‌ها برای ما دارای بالاترین درجه از اهمیت است.

3- در برنامه‌های تبلیغاتی و انتخاباتی، تخریب رقبا و سایر نامزدها و گروه‌ها خط قرمز اخلاقی ما خواهد بود. لذا به جای نفی دیگران بر تبیین نظرات و برنامه‌های خود متمرکز خواهیم بود.

4- از تجسس در احوال شخصی سایر نامزدها خودداری و آنرا تقبیح می کنیم. هرگونه تلاش برای حذف رقبا از طریق پرونده سازی را ناپسند می شماریم.

5- در تبلیغات برای خود و گروه منتسب به خود، ضوابط مربوطه را رعایت می کنیم و محترم می شماریم.

6- در مصاحبه ها و مناظره های عمومی و مطبوعاتی در چارچوب ادب و احترام و با پرهیز از سیاه نمایی عملکرد مدیران پیشین اتاق، نقدهایمان را نسبت به اتاق و رقبایمان مطرح می کنیم.

7- در صورت عدول هریک از نامزدهای ائتلاف و همکاران اجرایی ستاد انتخابات از اصول این منشور، فوراٌ تذکرات لازمه را به ایشان  می دهیم و در اصلاح خطای انجام شده مشترکاٌ اقدام می کنیم.

در پایان، "ائتلاف برای فردا" از همه نامزدها و گروه های فعال در انتخابات اتاق دعوت می نماید که با اعلام پایبندی و التزام به اصول اخلاقی فوق الذکر، زمینه را برای برگزاری انتخاباتی سالم و در شأن بخش خصوصی کشور فراهم آورند
کد خبر 15ef435bbe3343fd93eb981c72fb588a

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =