در حالی که اخبار رسیده حاکی از استقبال نه چندان چشمگیر دست اندرکاران کشاورزی و صنایع غذایی برای حضور گسترده برای تصاحب صندلی های اتاق های بازرگانی استانها دارد اما در تهران حضور این گروه تازه استقلال یافته، پرتعداد و متنوع بود به طوری که بر خلاف دوره های گذشته اینبار تولیدکنندگان صنعت غذا و کشاورزی به اتاق تهران روی خوش نشان دادند و برای  حضور در هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران وارد کارزار انتخابات شدند.
به گزارش فود پرس، اما اتفاق جالب در این گروه ثبت نام سه دبیر کل کانون انجمنهای صنایع غذایی در روز پایانی و تقریبا همزمان به صورت بود اتفاقی که نشان از عزم جزم صنعت غذا برای حضور پرشور در انتخابات اتاق تهران دارد.

یک بلیط برای سه نفر
کاوه زرگران دبیرکل حال حاضر کانون انجمن های صنایع غذایی که در این دوره عملا به لیدر سیاسی گروه صنایع غذایی و کشاورزی تبدیل شده در کنار شاهرخ ظهیری بخت اول غذایی ها برای نشستن بر روی صندلی هیات نمایندگان اتاق تهران است. او با اینکه در مقایسه با پیرمردهای با تجربه اتاق بسیار جوان است اما توانسته در حین جوانی، با تلاش فراوان جایگاه خود را در گروه های اتاق تثبیت کند و اگر بتواند با بسیج کردن فعالان صنعت غذا و کشاورزی به عنوان بیشترین گروه دارندگان کارت بازرگانی در استان تهران در پای صندوق های رای، تیمی یکدست را راهی اتاق تهران کند موفقیت بزرگی را به دست آورده و می توان امید داشت کفه ترازو در سهم خواهی های اتاق بازرگانی برای نخستین بار به نفع نمایندگان غذا و کشاورزی سنگینی کند.

علی موحد دبیر کل اسبق کانون به شکلی غیر مترقبه و بدون اعلام قبلی در روز آخر راهی اتاق تهران شد تا شانس حضور در هیات نماندگان را بیازماید. موحد که به واسطه کارهای تشکلی فراوان از جمله دو دوره حضور در هیات نمایندگان اتاق ایران و همچنین اظهارات صریح و گهگاه جنجالی و پرحاشیه اش چهره ای شناخته شده در اتاق بازرگانی به شمار می آید گزینه جدید صنعت غذا برای استفاده از 6 نفر سهمیه بخش کشاورزی و صنایع غذایی است.

ابوالحسن خلیلی دبیر کل سابق کانون انجمنهای صنایع غذایی که سابقه حضور در هیات نمایندگان اتاق تهران را نیز دارد کاندیدای دیگر صنعت غذاست. هرچند که هنوز در بین اهالی صنعت غذا و کشاورزی طرفداران پروپا قرصی دارد اما کناره گیری یکباره و بدون دلیلش از تمامی سمت هایش در صنعت غذا باعث دلخوری بسیاری از اهالی صنعت غذاست. به نظر می رسد خلیلی در این دوره سعی دارد در صورت موفقیت برای حضوردر هیات نمایندگان اتاق تهران دوران اوجش در کانون صنایع غذایی را اینبار در اتاق بازرگانی بازآفرینی کند. هرچند تلاش های او در گذشته مبنی بر تشکیل کمیسیون مستقل صنایع غذایی دراتاق ایران ناکام ماند و تنها توانست کارگروه صنایع غذایی را در زیر مجموعه کمیسیون کشاورزی به وجود آورد.

روی خوش صنعتگران غذا به اتاق تهران
احمد صادقیان صنعتگر برجسته صنعت غذا یکی از کاندیداهای سرشناس و مطرح صنعت غذاست که ریاست هیات مدیره شرکت تک ماکارون را بر عهده دارد او علاوه بر اینکه یکی از بزرگترین برندهای صنعت غذا را مدیریت می کند مدیرعاملی فرش ستاره کویر یزد را نیز بر عهده دارد. خانواده صنعتگر صادقیان در مجموع بیش از 10 واحد بزرگ تولیدی، صنعتی و بازرگانی را در کشور مدیریت می کنند. حضور صنعتگرانی نظیر صادقیان در هیات نمایندگان اتاق تهران می تواند نوید بخش پویایی بیشتر اتاق تهران باشد.

سید فرهاد بشارت مدیرعامل شرکت آبهای معدنی دماوند به عنوان بزرگترین تولیدکننده آب بسته بندی در ایران یکی دیگر از صنعتگران نامدار صنعت غذاست که بدون توجه به سهمیه بخش کشاورزی و صنایع غذایی، در بخش صنعت در انتخابات حضور دارد.

حسن فروزان فرد نیز که سالهاست مدیریت صنایع غذایی کامبیز را بر عهده دارد  از چهره های جوان اما کارکشته صنعت غذا برای حضوردر اتاق تهران است. فروزانفرد به واسطه حضور پر رنگ در اتاق بازرگانی در زمینه های رتبه بندی و میزان بهره وری شرکتها طی سالهای گذشته، چهره ای نام آشنا برای فعالان اقتصادی است.

تاجر دوست داشتنی غذا
حامد واحدی  اگر چه بیشتر در حوزه پتروشیمی فعال بوده و در حال حاضر ریاست کمیسیون انرژی اتاق تهران را بر عهده دارد اما او علاوه بر فعالیت در این حوزه، سالهاست در بخش باغداری نیز به تولید سیب درختی مشغول است و ید طولایی در تجارت غلات و به ویژه نهاده های کشاورزی و روغن نباتی دارد. واحدی به واسطه سالها تجارت در زمینه غلات و محصولات کشاورزی به عنوان تاجری خوشنام،خوش فکر و دوست داشتنی در میان اهالی صنعت غذا شهرت دارد.

رییس همیشگی کمیسیون کشاورزی
شاهرخ ظهیری که اهالی صنعت غذا لقب پدر صنعت غذا را به او داده اند شناخته شده ترین چهره صنعت غذا و کشاورزی در انتخابات اتاق بازرگانی است که در میان فعالان صنایع غذایی بیشترین سابقه حضور در اتاق بازرگانی را دارد. بنیانگذار مهرام که همچنان در این سن و سال نیز شوق کار کردن دارد و بیش از 8ساعت در شبانه روز به امورات صنعت غذا و اداره کردن کمیسیون کشاورزی اتاق تهران می پردازد یکی از وزنه های صنعت غذا در این دوره از انتخابات است. حمایت اهالی صنعت غذا و کشاورزی از شاهرخ ظهیری سابقه ای دیرینه دارد و به نظر می رسد حضور او در کنار جوان ترها کمک بزرگی به بخش کشاورزی و صنایع غذایی  در اتاق های بازرگانی باشد.

قمار چهره های سرشناس
ابراهیم جمیلی و محمدرضا بهزادیان دو چهره سرشناس و پر هیاهوی اتاق بازرگانی هستند که در بخش کشاورزی ثبت نام کرده اند. ابراهیم جمیلی که سابقه حضور در هیات رییسه اتاق ایران را نیز دارد چهره شناخته شده بخش معدن به شمار میرود که به نظر می رسد با توجه به اتفاقات دوره قبلی انتخابات  دست به قمار بزرگی زده است و از بخشی کاندیدا شده که چندان شناختی از آن ندارد و باید منتظر ماند و دید آیا قمار او برای حضور در حوزه ای دیگر اینبار هم او را بازنده بازی انتخابات می کند.

محمدرضا بهزادیان رییس حاشیه ساز سالهای نه چندان دور اتاق تهران نیز در بخش کشاورزی ثبت نام کرده است. هر چند به نظر می رسد حضور افرادی از این دست در بخش کشاورزی نوعی تاکتیک انتخاباتی باشد اما از طرفی نیز شنیده می شود بهزادیان در تجارت برخی مواد غذایی دست دارد و احتمال می رود  فرصت ایجاد شده در انتخابات این دوره اتاق برای فعالان کشاورزی و صنعت غذا او را نیز برای بهره مندی از این فرصت وسوسه کرده است. در همین حال حرف های درگوشی مبنی بر آن است که بهزادیان علاقه وافری به صدرنشینی در بخش های مختلف دارد و حضور چهره هایی مانند یحیی آل اسحاق، محسن خلیلی عراقی و علاء میرمحمد صادقی عملا راه را برای بهزادیان مسدود کرده است و او مجبور شده برای صدرنشینی دست به قمار حضور در بخش کشاورزی بزند.

چهره های جدید
ارسلان قاسمی مدیرعامل اتحادیه آبزیان ایران که چهره ای پر سر و صدا در بخش کشاورزی به شمار می رود کاندیدای دیگر بخش کشاورزی و صنعت غذاست. هرچند او بیشتر در بخش تعاون و در اتاق تعاون فعال بوده است اما در عین حال یکی از منتقدان سرسخت ساختار و نحوه اداره کردن اتاق های بازرگانی به حساب می آید.

مهدی معصومی اصفهانی مدیرعامل شرکت مشهور تلاونگ، احمدآقا ترک نژاد، سید رضا نورانی، کاوه ولی پور، جهانبخش نورائی، احمد اخوان فر، میترا مبین، مجید عزیزیان،عباس وطن پرور، هاشم خداداد، علیرضا خائف، فاطمه شعبانی، یدالله جوهرچی، احسان خادم، صدرالدین نیاورانی، امیررضا بیدگلی و سید صدراله پرهیزکار نیز از چهره های جدید بخش کشاورزی وصنعت غذا هستند که به عنوان کاندیدا برای حضور در انتخابات اتاق بازرگانی تهران ثبت نام کرده اند.

گفتنی است از حدود 30 نفر فعال کشاورزی و صنایع غذایی که در انتخابات اتاق تهران ثبت نام کرده اند 26 نفر مسقیما در بخش کشاورزی به رقابت خواهند پرداخت تا از میان آنان 6 نفر راهی هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهرن شوند.
کد خبر 0e355b11f8ce47caa43758bfc60c867a

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =