کشاورزی> دبیر انجمن ملی طیور ایران گفت: آغاز قراردادهای آتی کنجاله سویا در بورس کالا، اتفاق خوب در حوزه صنعت طیور کشور محسوب می شود و هدف بورس کالا نیز از راه‌اندازی این قرارداد، ساماندهی خرید و فروش کنجاله سویا به عنوان یکی از محصولات استراتژیک کشاورزی است.

سعید اصغری فرد گفت: با شروع قراردادهای آتی کنجاله سویا در بورس کالای ایران، نه تنها معاملات این نهاده کشاورزی در کشور سامان می‌یابد بلکه فعالان سایر محصولات نیز می توانند با آشنایی از سازوکار قراردادهای آتی، به سمت معاملات شفاف بورس کالای ایران ترغیب شوند.

وی افزود: کنجاله سویا جای خود را به عنوان یکی از محصولات ضروری کشاورزی در کشور باز کرده و این روند تا جایی پیش رفته است که امروز تصور دست اندرکاران بازار محصولات کشاورزی مدیریت ریسک قیمت و بازار کنجاله سویا از طریق ابزارهای نوین مالی همچون معاملات آتی بورس کالاست.

اصغری فرد در مورد معاملات آتی بورس کالای ایران گفت: با توجه به تجربه های کسب شده بورس کالا از معاملات قراردادهای آتی، نوسانات بازار این محصول با این قراردادها قابل مدیریت خواهد بود.

وی افزود: با راه‎اندازی چنین قراردادهایی، استقبال معامله گران محصولات کشاورزی از بورس کالا بیشتر خواهد شد؛ البته نیاز است در این زمینه فرهنگ سازی بیشتری صورت بگیرد که امیدواریم سایر دستگاه ها به بورس کالا کمک کنند.

دبیر انجمن ملی طیور ایران در پایان اظهار امیدواری کرد در آینده ای نزدیک، کلیه واردکننده‌های کنجاله سویا محصول خود را از طریق بورس کالا به فروش برسانند تا پس از موفقیت بازار این محصول در بورس، شاهد ورود تمامی نهاده ها به بورس کالای ایران باشیم.

منبع:ایسنا
کد خبر 396683e6d88d4de3b2bf7939fab9441b

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =