مواد غذایی> اقتصاد غذا – سیستم حواله ای سبوس بسیار فاسد است و مابه التفاوت آن به دست مردم نمی رسد.

به گزارش پایگاه خبری اقتصادغذا «فودپرس»، محمدرضا مرتضوی رئیس هیات مدیره کانون انجمن های صنایع غذایی ایران صبح امروز در صبحانه کاری اتاق تهران که با حضور سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد طی سخنانی ضمن بیان مطلب فوق افزود: حواله های سبوس بیرون در کارخانه های آرد خرید و فروش می شود و ما به التفاوت قیمت سبوس به دست مردم نمی رسد و فساد بسیار زیادی در این بخش وجود دارد.
وی افزود: کارخانجات آرد با دامداران بر سر قیمت سبوس توافق کردند اما متاسفانه برخی افراد در وزارت جهاد کشاورزی دامداران را تحریک کردند تا قیمت توافقی سبوس  اجرایی نشود و من می توانم این ادعا را اثبات کنم.
رئیس هیات مدیره کانون انجمن های صنایع غذایی در خصوص وضعیت هزینه های آسیابانی گفت: قرار بود افزایش هزینه های آسیابانی از محل فروش سبوس تامین شود اما به دلیل اعمال سیاست قیمتی سبوس مقرر شد دولت زیان کارخانجات را بپردازد و این در حالی است که کارخانجات باید مواد اولیه خود را طی دو سه ماه به صورت نقدی بخرند و با مشکل جدی نقدینگی مواجه هستند و نباید طوری عمل شود که دولت با تاخیر زیان کارخانجات را پرداخت کند.
مرتضوی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص خریدهای خارجی غلات گفت:  سابقه چهل ساله من در همراهی با دولت ها و حضور در خریدهای خارجی نشان می دهد که تاکنون نماینده دولتی را ندیده ام که نبوغی در خرید خارجی داشته باشد در حالی که بخش خصوصی می تواند در این زمینه کمک دولت باشد.
وی خاطرنشان کرد: سالانه میلیون ها تن غلات وارد کشور می شود و این خرید ها با نوساناتی در بخش قیمت همراه است و باید تدبیری شود تا این نوسانات قیمتی در قیمت های واحدهای تولیدی و صنایع تبدیلی لحاظ شود.


کد خبر 397d9d2878384c75ab81d17620b91d9f

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =