عضو هیات رییسه انجمن پسته ایران گفت: در حال حاضر پسته ایران حدود 50 درصد کل پسته صادراتی دنیا را تشکیل می دهد و نسبت وزن مغز پسته به پوست آن بسیار بالاست و این از ویژگی های پسته ایران در مقایسه با محصولات دیگر کشورهاست.

مهدی آگاه در نشست مشترک اعضای اتاق کرمان با هیات تجاری کشور ترکیه اظهار کرد: 300 هزار هکتار سطح باغات پسته ایران است و 60 درصد از کل تولید پسته ایران در استان کرمان صورت می گیرد.

وی افزود: از کل تولید پسته ایران حدود 100 تا 150 هزار تن قابلیت صادرات دارد که هر ساله صادر می شود و این تفاوت، مربوط به برداشت سالانه است.

آگاه بیان کرد: پسته ایران انواع مختلفی دارد که شامل ارقام تجاری پسته نیز می شود که از جمله می توان به پسته های فندقی، اکبری، احمدآقایی و کله قوچی اشاره کرد.

عضو هیات رییسه انجمن پسته ایران اظهار کرد: انجمن پسته ایران در سال 2007 فعالیت خود را آغاز کرده و حدود 400 عضو دارد و هدف انجمن گرد هم آوردن تولیدکنندگان، فرآوری کنندگان و تجار پسته است.

در این نشست مهمت ایت، عضو هیات تجاری ترکیه گفت: یکی از اهداف ما از سفر به کرمان آشنایی نزدیک با تجار کرمان بوده و امیدواریم از این جلسات نتیجه عملی داشته باشیم.

وی افزود: هدف دیگر این است که تاسیسات، مزارع و باغات پسته کرمان را ببینیم.

انجام کارهای مشارکتی در تولید، تجارت و بازاریابی پسته، تبادل اطلاعات در زمینه کودهای شیمیایی، فعالیت باغداران کرمان و ... از دیگر اهداف هیات تجاری ترکیه از سفر به کرمان مطرح شد.

منبع:ایسنا
کد خبر 3a833da160424a67bed408fd097ca96c

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =