سرپرست دفتر امور میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به رشد بیش از 11 درصدی تولید سیب‌درختی، گفت: امسال 235 هزار تن پسته در کشور تولید شد که از رشد 17 درصدی نسبت به پارسال برخوردار بود.

علی محسنی با بیان اینکه 62 درصد سطح زیر کشت و 55 درصد تولید محصولات باغبانی در حوزه میوه‌های سردسیری و خشک قرار دارد، اظهار داشت: امسال تولید سیب کشور حدود 3 میلیون و 400 هزار تن است که این میزان نسبت به سال قبل بیش از 11درصد افزایش دارد.

وی میزان تولید انگور را 2 میلیون و 800 هزار تن عنوان کرد و گفت: تولید انگور نسبت به سال قبل 1.6 درصد رشد دارد ضمن اینکه امسال 155 هزار تن کشمش در کشور تولید شده که این تولید با کاهش منهای 4 درصدی مواجه بوده و دلیل آن نیز سرمازدگی باغات انگور بویژه باغات آذربایجان غربی بوده است.

محسنی با اشاره به کاهش قیمت جهانی کشمش گفت: با توجه به این موضوع و همچنین با توجه به اینکه بیشتر کشمش ما صادر می‌شود، وزارت جهاد کشاورزی  برای بهبود بازار و افزایش صادرات با کمک صادرکنندگان مبادرت به خرید حمایتی محصول کشمش توسط سازمان تعاون روستایی کرده؛ دولت مبلغ 700تومان و صادرکنندگان 3300 تومان به باغداران پرداخت می‌کنند و هرکیلوگرم کشمش به قیمت 4 هزار تومان خریداری و صادر می‌شود.

سرپرست دفتر امور میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی تولید پسته را در سال جاری بسیار خوب توصیف کرد و گفت: امسال 235 هزار تن پسته در کشور تولید شد که از رشد 17 درصدی نسبت به پارسال برخوردار بود و ما به رکورد خوبی در این زمینه دست یافتیم.

محسنی میزان تولید گردو را نیز 200 هزار تن اعلام کرد و افزود: تولید گردو در سال‌جاری با کاهش 10 درصدی همراه بود که علت آن نیز وقوع سرمازدگی بهاری در مناطق گردوکاری از جمله استان کرمان، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی بود.

وی اضافه کرد: به دلیل آنکه تولید و مصرف گردو در کشور تقریبا برابر است کمبودی در این زمینه نداشتیم.

محسنی وضعیت تولید میوه‌های تازه مانند هلو، گیلاس، شلیل و زردآلو را در بهار و تابستان سال 93 را مطلوب توصیف کرد و گفت: امسال حدود 600 هزار تن هلو تولید کردیم ضمن اینکه صادراتمان نیز شرایط خوبی دارد.

منبع:مهر
کد خبر 54792916769947e2b72b61142b707b95

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =