صنایع غذایی> اقتصاد غذا- دبیر انجمن صنفی صنایع روغن نباتی گفت:امروز افزایش 10 درصدی قیمت لبنیات مصوب شده است، بنده به هیچ عنوان با این افزایش قیمت مخالف نیستم اما چرا بعد از 2 سال تقاضای افزایش قیمت روغن علی رغم قبول مسئولیت خرید دانه های داخلی همچنان مورد تایید مسئولین قرار نگرفته است.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا، محمد قبله دبیر انجمن صنفی صنایع روغن نباتی در گفتگو با خبرگزاری تسنیم در خصوص افزایش قیمت لبنیات اظهار نظر کرده و عملا افزایش تحمیلی قیمت لبنیات را تایید و آنرا دستمایه ای برای افزایش قیمت روغن نباتی قرارداده است.

حال باید از وی که همچنان چهره ای دولتی به حساب  می آید و  سالها در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مسوول قیمت گذاری محصولات غذایی بوده اند پرسید آیا شما هنوز در آن سمت هستید که در خصوص قیمت لبنیات اظهار نظر می کنید؟! و سوال مهمتر آنکه چرا صنعت لبنیات تمایلی به افزایش قیمت ندارد (به رغم فشار به افزایش خرید مواد اولیه با قیمتهای بالاتر) و به دلیل عدم کشش بازار در حال تلاش برای پایین نگه داشتن قیمتهاست اما صنایع روغن نباتی علی رغم کاهش شدید قیمت های جهانی طی دو سال اخیر و فروش محصولات روغن نباتی با برندهای مختلف حدود 15 درصد زیر قیمت مصرف کننده  چرا با این شدت به دنبال افزایش قیمت هستند؟!

آیا افزایش قیمت همیشه به صلاح صنعت غذاست و نباید نیم نگاهی هم به جیب مصرف کنندگان و واقعیت های بازار داشت؟
کد خبر 3ab67f71b00d492099883b16c9f6e74b

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حرمتی ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
    5 0
    آقای قبله در دو سال قبل برای صنعت روغن هیچ اقدامی نکرده اند و با این حرفها دارند دل اعضای انجمن صنفی روغن که دو سال است به ایشان دل بسته اند را خوش می کنند . کسی نیست به ایشان بگوید چرا وقتی دولت محترم هیچ امتیازی به صنعت روغن نمی دهد ایشان امیتازاتی مثل افزایش عوارض گمرکی روغن و پرداخت خسارت دانه های روغنی را به صنعت روغن تحمیل کرده است؟؟؟؟؟؟ آقای قبله شما با این عملکرد اگر به سازمان حمایت برگردید ، حتما رییس سازمان حمایت خواهید شد. زیرا جای هر گونه انتقاد بر عملکرد خود از طرف دولت را بستید و دو سال گذشته با هزینه صنعت روغن به دولت خدمت کردید و آینده خود را تضمین کردید.