هیات عالیرتبه ایران از وزارتخانه های جهادکشاورزی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز جاری(سه شنبه) برای شرکت در دومین کنفرانس بین المللی تغذیه به میزبانی فائو رهسپار رم شد.

به گزارش سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد(فائو)، دومین کنفرانس بین المللی تغذیه(ICN2)به میزبانی سازمان خواربار و کشاروزی ملل متحد(FAO) و سازمان بهداشت جهانی(WHO) از 28 تا 30 آبان ماه در مقر فائو برگزار می شود.

اسکندر زند معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی (تات) ریاست هیات ایرانی حاضر در آی.سی.ان 2 که نخستین رویداد بین المللی در سطوح بالا در زمینه چالش های تغذیه قرن حاضر به شمار می آید، را برعهده دارد.

سوء تغذیه یکی از جدی ترین مشکلات حوزه سلامت و توسعه می باشد که کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

دفتر نمایندگی فائو در ایران تصریح کرد: در حال حاضر حدود 805 میلیون نفر در جهان به صورت مدام از دریافت غذای کافی محروم هستند، حال آنکه 2 میلیارد نفر که حدود 30 درصد از جمعیت جهان را تشکیل می دهند نیز از کمبود ریزمغذی ها در وعده های غذایی خود رنج می برند.

سرج ناکوزی نماینده سازمان خواربار و کشاروزی ملل متحد (فائو) در این رابطه خاطرنشان کرد: تجارب بدست آمده از اهداف توسعه هزاره سازمان ملل متحد به ما آموخته است که تنها راه دستیابی به نتایج قابل توجه در مواجهه با چالش های جهانی از طریق یک تعهد جمعی امکان پذیر خواهد بود.

شایان ذکر است؛ نخستین کنفرانس بین المللی تغذیه با شرکت رهبران کشورهای جهان و تعهد آنان به اقدام واحد و یکپارچه با هدف اطمینان از تحقق هدف رهایی از گرسنگی در سال 1992 برگزار شد.

آی.سی.ان 2 ، ارائه دهنده فرصتی مهم برای جامعه بین المللی است تا از این طریق به چالش های مرتبط با سوءتغذیه بپردازد و انتظار می رود با اعلام بیانیه رم و چارچوب اجرایی مرتبط با آن زمینه های تعهد دوباره و اقدامات متمرکز برای مقابله با سوءتغذیه در دهه های آتی را فراهم سازد.

گفتنی است، نمایندگان دولت های 150 کشور، آژانس های سازمان ملل متحد، سازمان های بین الدولی، اعضای جامعه مدنی، بنیاد ها، بخش خصوصی، متخصصان از گوشه و کنار جهان و بیش از 75 وزیر کشاورزی و بهداشت نیز در کنفرانس مذکور شرکت خواهند داشت.

منبع:ایرنا
کد خبر 3ef02e137d0b42269c1eddc44a0963d9

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =