رییس سازمان جهادکشاورزی مازندران با تأیید این موضوع که مقادیری برنج وارداتی در فصل برداشت در سطح استان توزیع شد گفت: با هماهنگی استاندار مازندران و همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت استان جلوی ادامه توزیع برنج وارداتی گرفته شد.

دلاور حیدر‌پور رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در مورد میزان برداشت برنج در استان مازندران، گفت: پیش‌بینی می‌شود، امسال حدود یک میلیون و 200 هزار تن تولید شلتوک داشته باشیم که از آن حدود 65 درصد (۷۸۰ هزارتن) برنج سفید به دست می‌آید.

* کیفیت برنج امسال خوب است

وی افزود: به علت شرایط آب و هوایی، آفات و سم‌پاشی کمتر کیفیت برنج تولیدی امسال خوب است.

رئیس جهاد کشاورزی استان مازندران بیان داشت: سطح زیر کشت برنج استان حدود 210 هزار هکتار است

که 50 درصد آن پرمحصول و بقیه آن معطر و محلی است.

* برداشت مکانیزه 40 درصد هزینه‌ها را کاهش می‌دهد

حیدرپور اظهار داشت: پیش‌بینی می‌‌شود، با کمباین‌های موجود در استان برداشت حدود 120 هزار هکتار از اراضی زیر کشت برنج بصورت مکانیزه انجام شود که این مسئله حدود 40 درصد هزینه‌های تولید را کاهش می‌دهد و بر کاهش قیمت تمام شده اثرگذار است.

* جلوی توزیع برنج وارداتی در استان مازندران گرفته شد

وی در پاسخ به این سؤال که یک هفته پیش گزارشاتی مبنی بر واردات برنج خارجی شنیده شده است، شما به عنوان به عنوان متولی تنظیم بازار چه برنامه‌ای برای کنترل بازار برنج و کنترل قیمت دارید، گفت: واردات برنج از قبل بوده و موضوع جدیدی نیست، ولی چندی پیش حدود 40 تن برنج وارداتی در سطح استان مازندران توزیع شد که با هماهنگی استاندار مازندران و همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان جلوی ادامه توزیع برنج‌ وارداتی گرفته شد.

رییس جهاد کشاورزی استان مازندران با بیان اینکه توزیع برنج وارداتی در سطح استان‌های دیگر ادامه دارد، اظهار داشت: توزیع 40 تن برنج در سطح استان مازندران رقم قابل توجهی نیست، ولی اگر توزیع ادامه می‌یافت، کشاورزان در فروش محصولشان در فصل برداشت برنج با مشکل مواجه می‌شدند.
کد خبر 40 تن برنج وارداتی در فصل برداشت در استان مازندران توزیع شد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =