معاون وزیر جهادکشاورزی و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: تعاونی‌های تولید در سال ۹۸ باید ۳ اولویت تأثیرگذار شامل؛ افزایش قابل توجه سطح زیر کشت دانه‌های روغنی، افزایش تولید بذر و تشکیل تعاونی‌های جدید را در دستور کار خود قرار دهند.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا (فودپرس) سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، دکتر حسین شیرزاد در جلسه مشترک با اعضای هیات مدیره اتحادیه مرکزی شرکتهای تعاونی تولید روستایی با بیان اینکه انتظار این است که تعاونی‌های تولید در سال ۹۸ سه کار را در اولویت اقدامات خود قرار دهند اظهار داشت: اولویت نخست، تأثیرگذاری در گسترش کشت دانه‌های روغنی در کشور است. بدین معنا که تعاونی‌های تولید می‌بایست سطح زیر کشت و میزان تولید دانه‌های روغنی را هم در مناطق سردسیری و هم مناطق گرمسیری افزایش دهند.

وی افزود: به عنوان مثال؛ باتوجه به موقعیت‌های اکولوژیکی و ازطریق اعمال الگوی صحیح کشت در نواحی مستعد کشور، سطح زیر کشت دانه‌های روغنی باید افزایش پیدا کند و درصدی از دانه‌های روغنی مورد نیاز کشور از این طریق تأمین شود.

معاون وزیر جهادکشاورزی با تأکید بر اینکه باید برای تعاونی‌های تولید هویت ایجاد کنیم، اضافه کرد: دومین اولویت، تولید بذر است. در تولید بذر نیز ما هرگونه امکانات و تلاشی که برای توسعه این بخش لازم باشد، انجام خواهیم داد، ضمن اینکه معتقدیم در این زمینه نیازمند ایجاد یک سیستم یکپارچه تولید هستیم.

شیرزاد اولویت سوم را نهادسازی و تشکیل تعاونی‌های جدید عنوان کرد و گفت: با توجه به اولویتی که دولت دارد تشکل‌های جدید باید در ذیل اتحادیه تعاونی‌های تولید تشکیل شوند. این تشکل‌ها در پهنه هایی مانند خوزستان، ایلام و سیستان و بلوچستان می‌توانند تشکیل شوند.

وی تصریح کرد: اتحادیه تعاونی‌های تولید باید در بتکا ( شرکت بازرگانی تعاونی‌های کشاورزی ایران) حضور فعال داشته و حداقل دوصندلی را به خود اختصاص دهند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین تعاونی‌های تولید باید روی برنامه فعالیت‌های تجاری تمرکز داشته باشند و برندسازی را از درون این سه محور شروع کنند.

بر اساس این گزارش در ادامه این جلسه مهندس رزاقی مدیرعامل اتحادیه مرکزی شرکتهای تعاونی تولید کشاورزی ایران از دکتر شیرزاد بابت توسعه واگذاری امور به تعاونی‌های تولید در سال گذشته تشکر کرد و افزود: در حوزه بازرگانی و سرمایه‌گذاری نیاز است که از منابع مالی سرگردان استفاده کنیم.
کد خبر 40beec5ecacb4aa9876ec8743f0dfc4b

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =