مواد غذایی> اقتصادغذا - وضعیت کالاهای اساسی مطلوب نیست و واردات روغن خام و کنجاله نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش چشمگیری داشته است.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا «فودپرس»، کاوه زرگران عضو هیات نمایندگان اتاق ایران در نشست فعالان بخش خصوصی با وزیر پیشنهادی صمت که در محل اتاق بازرگانی ایران برگزار شد ضمن اعلام مطلب فوق افزود: شرایط کشور و وضعیت ارزی و تخصیص ارز باعث شده در حوزه تامین و توزیع کالاهای اساسی وضعیت مطلوبی نداشته باشیم به طوری که تا پایان شهریور ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 56 درصد روغن خام کمتری وارد شده و کنجاله سویا نیز حدود 60 درصد کمتر نسبت به سال گذشته وارد شده است که این نشان می دهد در شش ماه آینده باید صد هزار تن کنجاله بیشتر از انچه قرار بوده وارد شود وارد کنیم تا بازار تنظیم شود.
وی تصریح کرد: در ثبت سفارش کالاها سقف گذاشته شده که درخواست ما این است این سقف برداشته شود تا هر شرکتی که توانایی دارد بتواند واردات انجام دهد.

همچنین به گزارش خبرگزاری مهر، زرگران اضافه کرد: بانک مرکزی به دلیل عدم وجود وزیر صمت تعامل لازم را در این زمینه تخصیص و تامین ارز برای کالاهای اساسی نداشته به طوری که قبلاً وزیر به بانک مرکزی می رفت و این مساله را مطالبه می کرد که طی ۵ الی ۶ ماه گذشته این اتفاق نیفتاده است.

کد خبر 4279ab4a609a43cc835e8e85bad75566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =